کرمان؛

ورود بیش از 15هزار پرونده به محاکم تجدید نظر استان

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان از ورود 15هزار و 516فقره پرونده طی سال جاری به محاکم تجدید نظر وکیفری یک استان خبر داد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، مسعود امیرمیجانی معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان از ورود 15هزار و 516فقره پرونده طی سال جاری به محاکم تجدید نظر وکیفری یک استان خبر داد و افزود: در هشت ماه گذشته نرخ رسیدگی نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.48درصد افزایش یافته است.

امیرمیجانی در نشست هم اندیشی قضات تجدید نظر با محاکم دادگاه عمومی(خانواده) که در محل دادگستری کرمان برگزار گردید،اظهار داشت:خروجی پرونده ها از ابتدای سال جاری 15هزار و 388فقره بوده است.

رئیس محاکم تجدید نظر استان کرمان تصریح کرد:با تلاش های صورت گرفته از سوی قضات وکارمندان محاکم تجدید نظر در 8ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خروجی پرونده ها در محاکم تجدیدنظر و کیفری یک استان 9.23درصد افزایش داشته است.

وی بر ضرورت ارتقای سطح کیفی رسیدگی به پرونده های قضائی در دادگستری های سراسر استان تاکید کرد.

این مقام قضایی ضرورت  انطباق دقیق دادرسی ها را با موازین قانونی ،شرعی و  اصول و قوائد حاکم بر دادرسی عادلانه را  یادآوری نمود.

وی خواستار توجه عمیق قضات به قوانین موضوعه و آراء وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور شد و نظرات فقهی مرتبط با موضوعات درحال رسیدگی از جمله در دعاوی خانوادگی گردید.

امیرمیجانی انجام مشاوره های لازم را توسط قضات یا صاحب نظران را توصیه نمود وافزود: دادگستری استان درصدد ارائه و اجرای برنامه ای در جهت کیفی سازی رسیدگی ها در تمام واحدهای قضائی سطح استان درآینده نزدیک می باشد.

انتهای پیام/س

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار