کرمان؛

احداث ترمینال جدید فرودگاهی کرمان در دستور کار قرار دارد

استاندار کرمان از توجه به صنایع دستی و گردشکری کرمان خبر داد و گفت: احداث ترمینال جدید فرودگاهی کرمان در دستور کار قرار دارد.

احداث ترمینال جدید فرودگاهی کرمان در دستور کار قرار داردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان،  علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد توسعه مرکز استان کرمان 1404 در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان به تشکیل نخستین نشست مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان 1404 اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این مجمع همزمان با برنامه ششم توسعه دولت جمهوری اسلامی تشکیل شده که از سال آینده به مدت پنج سال آغاز می شود.

وی ادامه داد: به همین منظور از نخبگان شهر کرمان، مدیران و مسئولان سابق، کارشناسان و اساتید برای حضور در مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان 1404 دعوت شده و حدود 90 نفر در مجمع مشورتی حضور دارند تا در زمینه برنامه ها و طرح های مرکز استان کرمان نظر دهند.

استاندار کرمان از موقعیت جغرافیایی کرمان و هم مرز بودن این استان با سیستان و بلوچستان و هرمزگان سخن به میان آورد و یادآور شد: سابقه تاریخی کرمان نشان می دهد این استان همواره پشتیبان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جنوب شرق کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین نشست مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان 1404 بحث هم اندیشی اعضا مطرح است تا پیشنهادات خود را ارائه کنند عنوان کرد: لازم است به آینده مرکز کرمان بپردازیم و در این راستا بحث جمعیت آینده کرمان حائز اهمیت است و اینکه آیا باید براساس جبر زمان جلو برویم یا اینکه ترکیب جمعیتی و جانمایی جمعیت در کرمان را بدانیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: در این دوره کار جسورانه ای را در شورای تامین استان کرمان در حوزه حاشیه نشینی انجام دادیم و در چند مرحله بحث حاشیه نشینی را در شهر کرمان کنترل کردیم و اقداماتی برای مقابله با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام شد.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان افزود: یک هزار و 400 هکتار اراضی دولتی و یا تغییر کاربری داده شده در بهمن ماه 92 آزادسازی شد و از گسترش شهر کرمان جلوگیری کردیم و ساخت و ساز غیرمجاز به کمترین حد رسیده است.

وی یادآور شد: 20 کیلومتر کمربند سبز در کرمان احداث شده تا از گسترش بی رویه شهر کرمان و حاشیه نشینی جلوگیری کنیم و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در دستور کار قرار دارد زیرا عدم توازن توسعه در مناطق مختلف استان کرمان از گذشته تاکنون موجب شده تا مردم مناطق مختلف به شهر کرمان هجوم آورده اند و در سکونتگاه های غیررسمی سکونت کنند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه طرح نجات هم در مناطق حاشیه نشین شهر کرمان در حال اجراست عنوان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شود به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی خاطرنشان کرد: استقرار صنایع در مرکز شهر کرمان، پیش بینی برای حمل و نقل شهری کرمان و ترافیک شهری، آینده فرهنگی و اجتماعی شهر کرمان نیز در مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان 1404 مورد توجه قرار گیرد.

رزم حسینی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که بافت قدیم برای کرمان به وجود آمده است این است که شاهد تخلیه بافت قدیمی از کرمانی ها و تبدیل آن به سکونتگاه اتباع بیگانه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی بازار قدیمی کرمان، ایجاد محور گردشگری، بازسازی خانه های قدیمی به این منظور انجام شده تا مرکز شهر کرمان را ارزشمند و جمعیت پذیر کنیم.

استاندار کرمان از توجه به صنایع دستی و گردشکری کرمان خبر داد و اضافه کرد: احداث ترمینال جدید فرودگاهی کرمان در دستور کار قرار دارد.

رزم حسینی تاکید کرد: شهر کرمان متعلق به مردم است و همه باید در رابطه با آینده شهرشان نقش آفرینی کنند و بی توجهی کردن به شهر مورد قبول نیست و از همه دعوت و درخواست می کنیم که حضور فعالی برای رشد آینده کرمان داشته باشند.

وی تصریح کرد: مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان 1404 به طور صرف مشورتی است و می خواهیم حداکثر خردورزی در اداره شهر کرمان را در قالب قانون داشته باشیم و این مجمع یک شورای مشورتی برای شورای شهر، شهرداری و شورای برنامه ریزی استان کرمان به شمار می رود.

استاندار کرمان همچنین از تدوین سند امنیت غذایی استان کرمان سخن گفت و ادامه داد: نانوایی های کرمان بر اساس کیفیت، نشان طلایی، نقره ای و برنزی دریافت می کنند و کشتارگاه شهر کرمان در دولت یازدهم به بخش خصوصی واگذار شد و امروز عرضه گوشت در این مکان با کیفیت مطلوبی انجام می شود.

رزم حسینی همچنین توجه به آموزش و پژوهش در مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان 1404 را مورد تاکید قرار داد.


مسئولان سابق استان کرمان از جمله جواد کمالی معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و محمد تکلوزاده معاون برنامه ریزی استاندار سابق کرمان از ایده علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان برای راه اندازی مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان 1404 قدردانی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سابق کرمان در این نشست اظهار کرد: دوران استانداری علیرضا رزم حسینی از پربارترین دوره های همکاری در تاریخ کرمان بوده و وی از همه گروه ها در جلسات دعوت کرده و گروه های مختلف با بنیان اقتصادی استاندار کرمان مخالفت و مغایرتی ندارند.

جواد کمالی ادامه داد: توجه به راه آهن جنوب استان، پروژه های خرد معدنی و بحث آب مورد توجه مجمع مشورتی توسعه مرکز استان 1404 قرار گیرد.

علی کامیاب رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز گفت: پرداختن به مرکز این استان حائز اهمیت است زیرا اگر بخواهیم کرمان توسعه پیدا کند باید بر مرکز استان تمرکز کرد.

محمد تکلوزاده معاون برنامه ریزی استاندار سابق کرمان هم مجمع مشورتی توسعه مرکز استان 1404 را از ایده های خوب رزم حسینی استاندار کرمان برشمرد و خواستار معرفی اماکن تاریخی و گردشگری کرمان شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: یک چشم انداز و هدف برای کرمان با تاریخ و موضوع مشخص شود که در این چشم انداز به هدف برسیم و متناسب با آن استانداردها و وظایف هر حوزه ای تعیین شود.

سید مهدی طبیب زاده تصریح کرد: باید یک برند برای کرمان تعریف شود و بر اساس مطالعات، سوابق و ظرفیت ها این امر صورت گیرد تا نگاه ها را به استان جلب کند.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار