ارومیه؛

جامعه بانوان 696 زن شهیده تقدیم دفاع نظام اسلامی

جامعه بانوان آذربایجان غربی 696 زن شهیده تقدیم دفاع از نظام اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: جامعه بانوان استان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 696 زن شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است که نشان از ایثار و جانفشانی این قشر در راه دفاع از آرمان های والای اسلامی دارد.

شهلا تاجفر افزود: علاوه بر آن یک هزار و 150 نفر از بانوان آذربایجان غربی نیز در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به درجه جانبازی نایل شدند.

وی اضافه کرد: در راستای تبیین نقش و تکریم جایگاه زنان شهید و جانباز و صیانت از آرمان های انقلاب و کیان اسلامی، نخستین کنگره ملی زنان شهیده با مشارکت اداره کل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی و بسیج جامعه زنان، سال آینده در ارومیه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: برگزاری کنگره های یادبود، بهترین فرصت برای تبیین اهداف شهیدان راه انقلاب اسلامی است که در نظر داریم در این راستا از ظرفیت مقاله های علمی استفاده کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: فراخوان این کنگره به زودی منتشر می شود.

آذربایجان غربی از جمله استان هایی بود که در خط مقدم جبهه جنگ ایران و عراق قرار داشت به طوری که برخی از شهرهای این استان از سوی رژیم بعث و یا ایادی آن اشغال شده بود.

این استان 12 هزار شهید، 17 هزار جانباز و بیش از 2 هزار آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده که بخش عظیمی از آنها در جریان دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.