مشهد؛

به روزرسانی اطلاعات 98 درصد اماکن شهری در خراسان رضوی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خراسان رضوی اطلاعات 98 درصد اماکن شهری و 50 درصد مکان های روستایی به هنگام شده است که از میانگین کشوری پایین تر است.

به روزرسانی اطلاعات 98 درصد اماکن شهری در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین مهری با تاکید بر الزام اختصاص کدپستی به اماکن افزود: طبق استاندارد هر دو سال یکبار باید نسبت به بهنگام سازی اطلاعات اماکن شهری و هر چهار سال نسبت به اماکن روستایی اقدام شود که در سال های اخیر توجه کمی به آن شده بود اما این پروژه دوباره در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به نشانی ثبت شده در پایگاه G-NAF شامل تقسیمات کشوری، نام محله، نام معبر، پلاک و مختصات ملک (یا همان ژئو کد) برای آدرس، گفت: این پروژه از طریق ایجاد ارتباط بین داده های متنی و مکانی آدرس های معتبر، دوباره کاریه ا و خطاهای مرتبط با آدرس های جعلی و باطل را حذف و یا کاهش می دهد و از جمله مزایای آن می توان به افزایش کارایی، دقت و داده های قابل اطمینان اشاره کرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پروژه اختصاص طول و عرض جغرافیایی به هر مکان (ژئوکد کردن) به عنوان خدمت رسانی سریع به ویژه در مواقع بحرانی اشاره کرد .
مهری استعلامات میان دستگاهی اماکن و املاک (سیماک) را از دیگر طرح های این پروژه برشمرد و افزود: این سامانه به لحاظ ماهیت یک زیرساخت نرم افزاری برای مدیریت یکپارچه املاک است و علاوه بر امکان ایجاد پایگاه متمرکز املاک سرزمین، قادر است فرآیندهای کاری اداری مربوط به امور املاک را در میان دستگاه های اجرایی ذی ربط الکترونیکی کند.
از ابتدای امسال تاکنون 48 میلیون تراکنش پستی در استان انجام شده که 20 میلیون آن مربوط به خدمات نیابتی بوده است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار