تولیت آستان قدس رضوی گفت: روز 9 دی همیشه باید به عنوان حماسه گرامی داشته شود چرا که این روز، روز پایان دادن به زهر فتنه با پادزهر بصیرت است.

9 دی پایان دادن به زهر فتنه با پادزهر بصیرت است/این روز همیشه باید به عنوان حماسه گرامی داشته شودبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز 9 دی در مصلی امام خمینی(ره) تهران با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت: 9 دی روز تجلی قدرت حضرت حق، عرض ارادت به امام حسین(ع)، امتداد عاشورا و عاشورائیان و پایان یافتن زهر فتنه با پادزهر بصیرت بود.

وی در ادامه با اشاره به چرایی نامگذاری 9 دی به یوم الله افزود: همه روزها و شب ها، روزها و شب های خداست اما تجلی قدرت لایزال حق از قید مجاری طبیعت را یوم الله می گویند.

رئیسی ادامه داد: در این روز، دل های عاشق حضرت حق و دلدادگان عصمت و طهارت برای دفاع از ارزش های دینی و میثاق با ولایت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی خود را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه بصیرت مردم در 9 دی مبنایی بود که می توان روی آن بناهای دیگری را استوار کرد گفت: مردم در 9 دی از همه اقشار و از همه سطوح با معرفت و حساسیت و با داشتن تولی نسبت به حق و ولایت الهی و تبری از دشمنان دین، از انقلاب و نظام دفاع کردند.

رئیسی در ادامه اظهار داشت: دشمن از اوایل پیروزی انقلاب هر جا که توانسته به گستردگی همه داشته‌های ما، نظام و انقلاب را تهدید کرده است اما نه اینکه نخواسته باشد بلکه نتوانسته کاری را پیش ببرد چراکه مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی با مولفه‌های قدرت در کشورهای دیگر که شامل وابستگی به قدرت‌های خارجی، داشتن ذخایر و کلاهک هسته‌ای می‌شود، متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به ایمان به خدا به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در ایران گفت: اساسا تشکیل جبهه انقلاب و حزب الله با این مولفه شناخته می‌شود.

رئیسی در ادامه افزود: مولفه دوم برای قدرت در نظام ما، فقه و آموخته‌هایی است که از ارزش‌های الهی داریم. قدرتمندی ما به جهت دل دادگی به آموزه‌های دینی که شامل فقه اکبر ، فقه اوسط و فقه اصغر است، می شود.

وی در ادامه با اشاره به امام، مقتدا و رهبری بصیرت آفرین به عنوان سومین مولفه قدرت در کشور اظهار داشت: هم دوست و هم دشمن معتقدند که رمز اقتدار در نظام اسلامی، رهبری به عنوان جایگاهی است که می‌تواند تمامی نیروهای انسانی و معنوی را برای ساماندهی کشور و مقابله با دشمن بسیج کند.

رئیسی در ادامه با اشاره به بصیرت مردمی به عنوان چهارمین مولفه اقتدار تصریح کرد: روح مقاومت و خطر کردن از مهمترین مولفه‌های قدرت در نظام ماست؛ جوانانی که در دفاع از حرم بر یکدیگر پیشی می‌گیرند آنچنان که در هشت سال دفاع مقدس پیشی می‌گرفتند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عزت، افتخار ، اقتدار و بازیگری و اثرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه و جهان نتیجه قهر با اسرائیل، آمریکا و اتکا به خدا و اعتماد به نفس است، گفت: مغرب زمین و اسرائیل برای کدام کشور گره گشایی کرده که حالا می‌خواهد برای ما بکند از کدام ملت مشکلی را برداشت که حالا می‌خواهد برای ملت ما بردارد؟

رئیسی با بیان اینکه دشمن در پی آن است تا عناصر قدرت در نظام اسلامی را به هر شکل تضعیف کند، اظهار داشت: پس از انتخابات سال 88 و حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق های رأی و همچنین پس از پیروزی‌های مقاومت فلسطین و حزب الله در جنگ‌های 22 روزه و 33 روزه، دشمن برای آنکه این شیرینی‌ها را در کام ملت تلخ کند، توطئه کرد.

وی افزود: همواره توطئه‌هایی از سوی دشمنان انقلاب انجام می‌شود اما این توطئه با فتنه‌های قبلی تفاوت داشت؛ تفاوت در این بود که دشمن احساس کرده بود جای پایی در درون پیدا کرده و قادر خواهد بود با کمک آن اهداف پلید خود را پیش ببرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مسئله تقلب در انتخابات برای ایجاد تردید در دل مردم کلید زده شد، گفت: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای با نزدیک‌ترین افراد به لحاظ سازمانی با کاندیداهای مدعی تقلب، مطرح فرمودند که اسناد خود را برای تقلب ارائه کنید چراکه اگر سندی برای تقلب باشد این ستادها هستند که باید ارائه کنند. بعد از آن جلسه چند ساعته هیچ مدرکی ارائه نشد و زمان تمدید شد تا شورای نگهبان برای چند روز ، صندوق‌هایی که مورد ادعا بود را بازشماری کند اما باز هم هیچ سندی ارائه و پیدا نشد.

رئیسی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد 88 مبنی بر اینکه اردو کشی‌ها خیابانی را کنار بگذارید چراکه دشمن با دندان‌های تیز کرده در پی فرصت است، گفت: دشمن در سال 88 نظام و ولایت فقیه را نشانه گرفته بود، فتنه‌گران در روز 13 آبان شعار نه غزه نه لبنان سر دادند و در روز قدس روزه‌خواری کردند و کار در روز عاشورا به جایی رسید که به اباعبدالله (ع)، حضرت عباس و مقدسات جسارت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در فتنه 88 نشانه‌های بسیاری از حرکت‌ها و کودتاهای مخملی که در برخی کشورها افتاده‌ بود بودیم، گفت: جریانی در داخل با اسم رمز دروغ و بهانه کردن چند مساله در برخورد با شورشیان و فتنه گران که البته باید آن هم در جای خودش بررسی شود، ظلم بزرگی به ملت و اعتماد و اعتقاد آنها وارد کردند.
 
وی با بیان اینکه دشمن قصد انتقام دارد اما پاد زهر آن بصیرت مردم بود، گفت: متاسفانه  برخی پشت حضرت امام خود را مخفی کردند غافل از اینکه خط امام شاخص‌های دارد که آن شاخص‌ها عبارت اند از وحدت امت اسلامی، استکبار شناسی، استکبار ستیزی و پیروی از ولایت فقیه. با این حال این افراد بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری، خط خود را از  دشمن جدا نکردند.
 
رئیسی در ادامه با اشاره به نشناختن دشمن و تردید در دشمنی آن، اظهار داشت: مذاکره آری اما مذاکره کنندگان باید در دل خود نسبت به دشمن خشم بسیاری داشته باشند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری فتنه امروز را در اعتماد به شیطان، آمریکا و مقرب زنی و تهی کردن سیرت انقلاب از توجه به خدا، اعتماد به نفس و استقلال سیاسی و اقتصادی دانست و در همین باره تاکید کرد: اگر در کنار همه اینها به جای اقتصاد مقاومتی از اقتصاد لیبرالی و به جای فرهنگ حیات بخش دینی و انقلابی از فرهنگ لیبرالی و به جای عزت و افتخارات بسیاری که از دین داریم به نسخه‌های غربی و شرقی توجه کنیم، این نقطه انحراف و کجی است.
 
وی اضافه کرد: هر جا در کشور کار برزگی داشتیم از فرهنگ بسیجی و داشته‌های جوانان خودمان بوده است، مقام معظم رهبری فرمودند گره گشایی اقتصادی در ژنو، نیویورک و لوژان نیست. مشکلات اقتصادی و گره‌های این کشور به دست توانای جوانان خواهد بود.
 
رئیسی با اشاره به حقوق شهروندی و مصادیق آن، اظهار داشت: امروز ما دفاع از مردم و حقوق شهروندی را در محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال برای جوانان و دفاع از عزت و اقتدار کشور می‌دانیم و معتقدیم که دولتمردان باید برای حفظ آن، خدمت گذاری خالصانه داشته باشند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به پیام 9 دی اظهار داشت: آنچه در این اجتماع بزرگ برای همه ما درس است این است که بدانیم با چشم سر اشیاء تشخیص داده می‌شود و زندگی بدون آن سخت است اما سختر این است که فردی چشم دل، بینش و دشمن شناسی نداشته باشد آنچه می‌تواند حیات ملتی را در برابر فتنه‌ها تضمین کند، بصیرت است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار