رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت:با حمایت مسئولان استان هرمزگان،حامیان مالی و حضور چهره های سرشناس سطح کمی و کیفی رقابت های ماراتن قهرمانی کشور بهتر می شود.

کیهانی:سطح کمی و کیفی رقابت های ماراتن قهرمانی کشور هر سال بهتر می شودمجید کیهانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری رقابت های ماراتن قهرمانی کشور اظهار کرد: سومین دوره مسابقات ماراتن قهرمانی کشور صبح امروز در بندرعباس برگزار شد. حضور تمام چهره های مطرح دوی ماراتن کشورمان در کنار ارتقای رکوردها نسبت به دوره های قبلی، ثابت می کند رقابت امروز سطح کمی و کیفی بالایی داشته است.

وی درباره این که کدام یک از دوندگان ماراتن کشورمان در رقابت های آسیایی هنگ کنگ شرکت می کنند، تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل کنفدراسیون دوومیدانی آسیا مبنی بر حضور تنها یک دونده از هر کشور در رقابت های ماراتن قهرمانی آسیا، حضور محمد جعفر مرادی قهرمان ایران در مسابقات آسیایی قطعی است. البته در تلاش هستیم با رایزنی مسئولان کنفدراسیون آسیا، زمینه حضور نایب قهرمان مسابقات کشوری را هم در رقابت های هنگ کنگ فراهم کنیم.

کیهانی ادامه داد: استاندار هرمزگان و همراهانش نقش پررنگی در برگزاری مسابقات ماراتن قهرمانی کشور داشتند. این موضوع انگیزه زیادی به مسئولان فدراسیون دوومیدانی و حامیان مالی رقابت داد. به همین دلیل از جابری استاندار هرمزگان که از صبح امروز در محل مسابقه حضور داشت، تشکر می کنم. قرار است از سال آینده من، استاندار هرمزگان، نماینده حامی مالی و سایر مسئولان فدراسیون در بخشی از مسیر مسابقه در کنار دوندگان ماراتن بدویم. امیدوارم با این حمایت ها مسابقات ماراتن قهرمانی کشور به شکل بهتری برگزار شود.

وی درباره ثبت مسابقات ماراتن قهرمانی کشور در تقویم سالانه فدراسیون دوومیدانی گفت: این مسابقات در تقویم فدراسیون ثبت شده است. البته با توجه به این که احتمال دارد برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی، زمان مسابقات ماراتن کشور را با تغییراتی مواجه کند به دنبال تثبیت زمان این رقابت ها هستیم، این رقابت ها با عنوان جام هرمز هر سال در بندرعباس برگزار می شود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره حضور یک دونده ناشنوا و یک دونده دیابتی در مسابقات ماراتن قهرمانی کشور، بیان کرد: ویژگی خاصیت دو ماراتن این است که هر فردی با هر سن و هر شرایطی می تواند در رقابت های آن شرکت کند. امروز هم یک ورزشکار ناشنوا به رتبه دهم مسابقه رسید و یک دونده دیابتی از خط پایان رقابت گذشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار