دهستانی گفت: تیم ملی در صورت جذب حامی مالی برای مسابقات پارآسیایی تشکیل می شود.

دهستانی:بانوان بسکتبال با ویلچر از زمین خوردن هراس دارندمریم دهستانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: رشته بسکتبال با ویلچر برای بانوان سختی های زیادی دارد چرا که اکثر بازیکنان ما از نظر پزشکی، ویلچری هستند و کمتر ورزشکار عصایی در تیم های لیگ حضور دارد و تهیه ویلچر مخصوص بازی، بار مالی زیادی را به فدراسیون و بازیکنان تحمیل می کند و همچنین بانوان ما از زمین خوردن در بازی هراس دارند و به همین دلیل ترجیح می دهند در رشته های دیگری فعالیت کنند.

وی ادامه داد: ساخت ویلچر مخصوص مسابقات و حمل آن در کنار ویلچر ارتوپدی کار را برای بانوان سخت می کند و به همین دلیل تشکیل تیم ملی و حضور در رقابت های جهانی نسبت به سایر رشته های جانبازان و معلولین مشکلات بیشتری دارد.

دهستانی در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات پارآسیایی و 2020 توکیو گفت:ما به دنبال حامی مالی مناسب هستیم تا با کمک آن بتوانیم تیم ملی را تشکیل دهیم و برای مسابقات پیشرو آماده شویم اگر رشته بسکتبال با ویلچر مانند والیبال نشسته مورد توجه مسئولان و حامیان مالی قرار گیرد ملی پوشان ما می توانند برای کشور افتخار آفرینی کنند. 

نائب رئیس بسکتبال با ویلچر درباره مسابقات قهرمانی کشور افزود:چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی تهران با حضور هفت تیم از 8 تا 10 دی ماه برگزار شد و تیم زنجان قهرمان این دوره از رقابت ها شد.

وی تصریح کرد: در این مسابقات کادر فنی تیم ملی نیز حضور داشتند و عملکرد بازیکنان را زیر نظر گرفتند تا بهترین نفرات را به تیم ملی دعوت کنند. در سال گذشته نیز استعدادهای جوان زیر 25 سال را از جشنواره مهر رضوی به تیم ملی دعوت کردیم و در نظر داریم برای مسابقات سال آینده آماده شویم.

نائب رئیس بسکتبال با ویلچر در پایان خاطر نشان کرد:امیدوارم که مسئولان فدراسیون باز هم از این رشته حمایت کنند تا بتوانیم مسابقات لیگ را نیز برگزار و در صورت امکان تیم ملی را به رقابت های جهانی اعزام کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار