هزار حکم سبز قضایی در مازندران صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد علی کریمی مله معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران از صدور هزار حکم سبز قضایی برای متهمان 9 ماه امسال در مازندران خبر داد و گفت: توجه به صدور احکام جایگزین حبس یا احکام سبز قضایی در 2 سال اخیر مورد توجه قضات قرار گرفته است.

وی افزود: بنابرقانون از سال 92 ، مجازات اسلامی به عنوان احکام جایگزین حبس به کار گرفته می شود به این صورت که به استناد ماده 66 قانون مجازات اسلامی، مرتکبان جرائم عمدی به جای حبس به مجازات جایگزین حبس محکوم می ‌شوند.

کریمی مله گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از منابع ملی جنگل، دریا و زمین های کشاورزی مازندران، نگاه قضات دراستفاده از مجازات های جایگزین حبس مانند حفاظت از محیط زیست و عرصه های طبیعی و زمین های کشاورزی ارتقاء یافته است.

معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران افزود: احکام جایگزین حبس بیشتر برای مرتکبان بار اولی که برای مجرم و خانواده اش بار روحی و روانی سخت و همچنین بار مالی برای دولت دارد، صادر می شود.

کریمی مله گفت: افرادی که به صورت غیرقانونی حمل پسماند و زباله ها را داشتند، محکم به پاکسازی زباله درمنطقه ای از عرصه های طبیعی استان در مدت مشخص شدند.

وی افزود: نمونه دیگر احکام سبز قضایی در مورد مجرمان شکار غیر مجاز است که حکم قضایی برای حضور در گشت های زیست محیطی همراه با ماموران در جهت حفاظت از پرندگان صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.