صدور و ارسال ابلاغبه با راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی در دادگستری های مازندران شتاب بیشتری گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمد علی کریمی مله معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران با اشاره به از راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی مراجعان به دادگستری های استان، گفت: ابلاغیه 50هزار نفر به صورت الکترونیکی از ابتدای مهر امسال تاکنون صادر شده است.

وی افزود: مشخصات افرادی که به دادگستری های استان مراجعه می کنند به همراه آدرس الکترونیکی و تلفن همراه آنها ثبت و ابلاغ دادگستری ها به جای اوراق 2برگی از طریق این سامانه به آدرس الکترونیکی آنان ارسال می شود.

معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران گفت: ماموران دادگستری نیز در مدت هشت روز در چهار مرحله با ارسال پیامک به تلفن همراه، ارسال ابلاغیه را به آدرس الکترونیکی افراد متذکر می شوند.

کریمی سامانه ثبت الکترونیکی مراجعان را یکی از برنامه های زیست محیطی قوه قضاییه اعلام کرد و افزود: سه میلیون و 600هزار برگ کاغذ ابلاغیه پارسال از دادگستری های مازندران صادر شد.

معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران با بیان اینکه یک میلیارد تومان فقط هزینه مستقیم صدور و تحویل ابلاغیه در سال 94 برای دادگستری استان شد، گفت: با استفاده از سامانه الکترونیکی،علاوه بر سرعت دادن به ابلاغیه، ماموران دادگستری به فعالیت اصلی خود می پردازند.

وی جلوگیری جرم، برخورد با مجرم و بزه کاران و ایجاد امنیت عمومی را از وظایف اصلی ماموران قضایی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.