ضرورت توانمند سازی آموزگاران پایه های مختلف برای تحقق اهداف معاونت تربیت بدنی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: توانمند سازی اموزگاران پایه های مختلف برای تحقق اهداف معاونت تربیت بدنی و سلامت و پر کردن خلاهای موجود در ساعات های تربیت بدنی مدارس ضروریست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ولی حسینی، در دروه تخصصی ضمن خدمت تحلیل برنامه درسی تربیت بدنی (کتاب راهنمای تدریس معلم) ویژه مدرسان میانی استان افزود: توانمند سازی آموزگاران سایر پایه ها در جهت اهداف تربیت بدنی و فعالیتها ی ورزشی در قالب برگزاری دوره های ضمن خدمت و تحلیل محتوای درس تربیت بدنی از مواردیست که در این راستا انجام می شود.

حسینی اضافه کرد: مدرسان باید بتوانند اطلاعات ارائه شده را که در زمینه فعالیتهای ورزشی است به سایر همکاران در سایر پایه ها منتقل کنند و  در زنگ تربیت بدنی نیز موارد به دانش اموزان منتقل شود.

وی بیان کرد: هماهنگی و همراهی مدیر مدرسه نیز در اجرای برنامه ها و دست یابی به اهداف حایز اهمیت است.

حسینی اظهار کرد: هر  فعالیت و برنامه ای که طراحی و هدف گذاری شود اگر همراهی مدیر مدرسه با آن همراه نباشد و نگرش وی همسو با اهداف تدوین شده نباشد منجر به نتیجه نمی شود.

وی گفت: مطالبات افکار عمومی جامعه و اولیای دانش آموزان باعث شده تا فعالیتهای آموزشی بر فعالیتهای پرورشی اولویت یابد.

حسینی بیان کرد: این موضوع موجب شده تا از اصل موضوع که اموزش مهارتهای زندگی  در قالب فعالیتهای پرورشی است غفلت شود.

وی افزود: نقش معلمان تربیت بدنی به عنوان یکی از اهرمهای ویژه در این راستا دارای اهمیت بسیاری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برای پر کردن این خلا نیازمند اجرای برنامه های مکمل و جایگزین هستیم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.