جانشین پلیس فتا استان كرمان گفت: این فضا دارای تهدیدات و آسیب‌های زیادی است كه اگر شناخته نشوند و به كاربران مرتبا گوشزد نگردند اثرات و تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهند داشت.

دشمن در فضای سایبری سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی كودكان و بانوان كرده است به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم محمد‌رضا رضایی اظهار كرد: دشمن اقدام به سوء‌استفاده از آسیب‌های فضای مجازی در راستای رسیدن به اهداف شوم خود می‌نماید و میدان جنگ و نبرد خود را با ملت و مردم و اعتقادات آنها به این فضا كشانده است و آثار و تبعات و فواید بسیاری برای دشمن داشته است به طوری كه حضرت آقا در یكی از فرمایشاتشان فرمودند فضای مجازی حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است.
 
وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای‌، فضای مجازی(‌اینترنت و شبكه‌های اجتماعی) و ماهواره سه ابزار مهم و كلیدی در جنگ نرم می‌باشند كه دشمن از این ابزارها در راستای كم رنگ كردن اعتقادات مذهبی‌، فرهنگی و اجتماعی مردم ایران بهره می‌برد.
 
این مقام ارشد انتظامی در جمع كاركنان نیروی زمینی ارتش در استان گفت: سرمایه‌گذاری دشمن در فضای سایبری بر روی همه اقشار جامعه و علی‌الخصوص كودكان و بانوان می‌باشد چرا كه معتقدند اگر بتوانند كاری كنند كه زنان و مادران ایرانی از آرمان‌های مذهبی خود فاصله بگیرند به راحتی می‌توانند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.
 
 جانشین پلیس فتا استان كرمان درادامه افزود: امروزه یكی از ترفندهای دشمنان برای نسل جدید و كودكان طراحی بازی‌های رایانه‌ای با محتواهای ضد فرهنگی‌ و دینی است كه به راحتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی و آگاهی لازم در خصوص عواقب بد این‌گونه بازی‌ها، والدین هیچ‌گونه واكنشی از خودشان نشان نمی‌دهند و این بازی‌ها و ابزار‌های هوشمند را بدون آگاهی در اختیار فرزندان خود قرار می‌دهند.
 
سرهنگ رضایی تاكید كرد: اما بدیهی است که اینترنت نیز با همه فوایدی که دارد، می‌تواند تهدیدی جدی نیز باشد که برای تبدیل تهدیدها به فرصت و استفاده بهینه از آن بایستی تمهیداتی را پیش‌بینی کرد.

وی در پایان افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با هر‌گونه مشكل در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و هشدارهای این پلیس را جدی بگیرند.  

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار