مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: یک رخداد سیاسی در کشور می‌تواند در امنیت انتخابات تاثیرگذار باشد، این رخداد می‌تواند هم منفی و هم سیاسی باشد لذا ضرورت دارد به خوبی مدیریت شود.


یک رخداد سیاسی می‌تواند در امنیت انتخابات آینده اثرگذار باشد/ بسیاری از مشکلات اجتماعی کشور ناشی از انتصاب بد استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان، محمدامین رضازاده مدیر کل سیاسی وزارت کشور در نشست سراسری با استانداران کشور که در روز دوشنبه( 13 دی ماه ) در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی کشور ضعف مدیریتی ناشی از رانت و فساد است گفت: گاهی اوقات ممکن است در بخش انتصاب مدیریت بخشی افراد ناشایست انتخاب شوند البته استانداران سرمایه ملی کشورند و برای انتصاب آنها فیلترهای مشخصی وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت بالا در انتخابات آینده کشور گفت: در هر نظامی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت‌شان به عنوان قدرت نرم آن نظام سیاسی مشخص می‌شود و در یک میانگین مشخص شده است مشارکت مردم کشورمان در انتخابات در مقایسه سایر کشورها از جمله آمریکا و فرانسه بیشتر بوده است.

رضازاده با مهم دانستن نقش اقوام و قومیت‌ها در انتخابات گفت: مشارکت اقوام در انتخابات می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد و ما در برگزاری انتخابات همواره نقش قومیت‌ها را به عنوان فرصت دیده‌ایم به گونه‌ای که به قدرت نرم سیاسی کشور افزوده شده است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری گستره ملی دارد اظهار کرد: یک رخداد سیاسی در کشور می‌تواند در امنیت انتخابات تاثیرگذار باشد، این رخداد می‌تواند هم منفی و هم سیاسی باشد لذا ضرورت دارد به خوبی مدیریت شود.

رضازاده افزود: امیدواریم بتوانیم در انتخابات سال آینده مانند گذشته با مشارکت حداکثری مردم و رعایت بی‌طرفی و در نهایت آرامش روبرو شویم، بر این اساس یکی از موارد بررسی صلاحیت‌های کاندیداها به خصوص در انتخابات شورای شهر و روستا است.

وی تاکید کرد: در بررسی صلاحیت‌های کاندیداها دقت و رعایت قانون می‌تواند در مشارکت بالای مردم کمک کند و همچنین می توانیم سلایق و جریانات سیاسی در رقابت‌ها داشته باشیم.

رضازاده با اشاره به منشور حقوق شهروندی که اخیرا از سوی رئیس جمهوری رونمایی شد گفت: همواره مطالبات اقوام و مذاهب مختلف در این منشور به رسمیت شناخته شده و برای ما لازم الاجرا است و باید آن را به خوبی شناخت در همین راستا نهادهای مدنی، رسانه‌ها احزاب تشکل‌ها سمن‌ها و نخبگان باید تقویت شوند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه فضای انتخاباتی در کشور باید با نشاط شود خاطرنشان کرد: هر چقدر احزاب و اقوام و گروه‌ها و ادیان را تقویت کنیم به همین میزان می‌توانیم از تهدیداتی که ناشی از رقابت‌های قبیله‌ای می‌شود پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار