مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به رشد 12 درصدی سرانه مطالعه در استان در سالجاری، گفت: سرانه مطالعه کتاب در استان 15 دقیقه در شبانه روز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خدایی در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه های شهرستان عجب شیر گفت: بر اساس آمار، آذربایجان شرقی در ردیف استان های با سرانه ممتاز و تراز اول کشوری است.  
وی با اشاره به اینکه 141 باب کتابخانه عمومی، نهادی، مشارکتی، مستقل و سیار به ارائه خدمات در امر کتابخوانی می پردازند گفت: کتابخانه های استان به 109 کتابخانه نهادی و 30 کتابخانه مشارکتی و 2 کتابخانه مستقل را شامل می شوند.
خدایی افزود: در کتابخانه های استان حدود 2 میلیون و 400 هزار نسخه کتاب نگهداری می شود که به لحاظ سرانه برای هر 100 نفر عضو 60 جلد کتاب موجود است.
وی همچنین اعضای فعال کتابخانه های این استان را بیش از 120 هزار نفر عنوان کرد و افزود: زیربنای کتابخانه های استان بیش از 77 هزار متر مربع است و سه کتابخانه عمومی جدید نیز توسط خیرین کتابخانه در سطح استان در حال ساخت است که با اتمام این پروژه ها شاهد افزایش زیربنای کتابخانه ای استان خواهیم بود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی به انجمن خیرین کتابخانه ساز که از سال 94 در حال فعالیت است اشاره کرد و گفت: این انجمن خارج از اداره کل کتابخانه ها بوده و در حوزه خیرین کتابخانه ساز فعالیت می کنند.
خدایی با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی شهرستان عجب شیر جوابگوی نیاز فرهنگی کتاب در شهرستان نیست افزود: در این راستا شهرداری های این شهرستان و بخشداران، زمین های با کاربری فرهنگی را به اداره کل کتابخانه های استان معرفی کنند تا با بهره مندی از خیرین کتابخانه ها استان در این مناطق کتابخانه ساخته شود.
فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه گفت: سرانه کتابخانه های عمومی این شهرستان با استانداردها فاصله داشته و توسعه فضای این مکان ها ضروری است.
سید شمس الدین مراثی با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی، خواستار تخصیص اعتبار برای ساخت کتابخانه جدید در این شهرستان شد.
فرماندار عجب شیر افزود: با توجه به گذشت 45 سال از عمر کتابخانه فعلی، هر چه سریعتر باید زمین مناسبی برای احداث کتابخانه جدید در این شهر شناسایی شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.