مشاور عالی سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: ارسال مدارک حرفه ای باشگاه ها به AFC جعلی نیست و ما تنها قصد کمک به باشگاه ها داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا بهروان در نشست هم‌اندیشی تیم‌های لیگ دسته اولی با مسئولان سازمان لیگ اظهارکرد: به نظرم یکی از کارهای اساسی که afc به آن تاکید دارد کسب مجوز حرفه ای برای باشگاه ها است.جلسه ای دیروز با مسئولان تیم های لیگ برتری برگزار کردیم که 4 تیم آسیایی مجوز حرفه ای شان تائید شد و مابقی باشگاه ها تا پایان هفته فرصت تکمیل مدارک حرفه ای خود را دارند.   

وی در ادامه عنوان کرد: مجوز حرفه ای برای همه تیم ها از جمله فوتسال و فوتبال ساحلی اهمیت دارد و کارگاه های آموزشی در این خصوص تشکیل دادیم و امروز هم نشستی در مورد کسب مجوز حرفه ای برگزار شد.

بهروان درباره تیم های بدهکار بیان کرد:تعیین منابع درآمدی باشگاه ها اهمیت دارد.متاسفانه  تنها درآمد باشگاه‌ها بحث تبلیغات محیطی است.تعیین حامی مالی برعهده باشگاه ها است  و به طور مثال باشگاهی وجود دارد که از بودجه ورزشی کارخانه استفاده می‌کند اما  باید پذیرفت که همین کارخانه شرکت‌های متعددی زیرمجموعه‌اش دارد. از طرفی بدهی‌ها باشگاه‌ها را مستهلک کرده و ما در لیگ برتر تراز مالی مثبتی نداریم.

وی درباره ارسال لیست ها به afc تصریح کرد: تلاش برای حل مشکلات وظیفه ما است. شاکله ورزش حرفه‌ای یکی از اصولش باشگاه‌ها هستند. به طور مثال یک باشگاه عربستانی مدارک جعلی فرستاد و آنها دچار محرومیت شدند. باشگاه‌ها در واقع نباید ارتباطی با بخش دولتی داشته باشند و باید به شکلی واقعی خصوصی شوند. اگر باشگاه‌ها در اختیار بخش خصوصی باشند، مشکلات حل می‌شود و اگر ما مدارک را به این شکل به AFC فرستادیم خیلی جعلی نبوده است و تنها قصد کمک کردن داشتیم.  

مشاور عالی سازمان لیگ درباره  اینکه آیا این ارسال نقص مدرک باعث بروز مشکل و محرومیت برای باشگاه‌ها نمی‌شود؟ عنوان کرد: در حال حاضر 2 سال است که باشگاه‌ها به شکل مستقیم مدارکشان را به AFC می‌فرستند. همچنین  6 باشگاه مجوز حرفه‌ای می‌گیرند اما مدارک آنها ناقص است. ایرادات را به ما انتقال دادند و ما هم در حال آموزش هستیم. در حال حاضر در دسته اول هم همین مشکل را داریم. یکی از همین مشکلات این است که منابع مالی مشخصی وجود ندارد اما باید بپذیریم در ثبت شرکت‌ها باید به عنوان شرکت سهامی باشگاه‌ها ثبت شود و اگر موسسه باشند غیرقانونی است.

بهروان درباره اینکه برانکو مدعی شده که اگر پرسپولیس قهرمان نشود کی‌روش و سازمان لیگ مقصر هستند، بیان کرد: زمانی که من مسئولیت داشتم نشستی را با منصوریان و برانکو برگزار کردیم. ما سال گذشته برنامه را ارائه داده بودیم اما سئوال این است مگر همان موقع با برنامه موافقت نشده بود؟ به نظرم اظهارات برانکو بیشتر در مورد تیم ملی بوده و منظورش سازمان لیگ و بازی دربی نبوده است. 

وی اظهار کرد: سازمان لیگ این برنامه را در گذشته  داده و بی‌انصافی است که بگوییم سازمان لیگ مقصر است. اردوی امارات در ماه های گذشته پیش‌بینی شده است و اکنون برنامه ارائه شده از سوی کی‌روش کمی فرق کرده است. من باز هم تاکید می‌کنم وظیفه فدراسیون و سازمان لیگ این است که بین مربی تیم ملی و باشگاه‌ها نزدیکی ایجاد کند. باشگاه‌ها باید به تیم ملی کمک کنند و مدیریت فدراسیون هم باید این تلاش را انجام دهد.

بهروان در پایان درباره اینکه تاج مقصر است یا نه! خاطر نشان کرد:به هر حال نباید دنبال مقصر باشیم و باید زمینه را فراهم کرده تا اعضای تیم ملی و باشگاه ها ارتباط نزدیک تری داشته باشند.کی‌روش دلش برای تیم ملی می سوزد اما باشگاه‌ها هم حق دارند. به طور مثال یواخیم‌لو برای هر فصل چندین جلسه با مربیان و مدیران اجرایی باشگاه‌ها برگزار می‌کند، چه اشکالی دارد که ما هم از تجربیات خارجی ها استفاده کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار