کارخانه خودروسازی فورد اعلام کرد به دلیل انتقادات ترامپ، در مکزیک کارخانه جدید نخواهد ساخت.

لغو ساخت کارخانه جدید 1.6 میلیارد دلاری شرکت فورد در مکزیک به دلیل انتقادات سنگین ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از انتقادات سنگین دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا از شرکت خودروسازی فورد برای سرمایه‌گذاری در مکزیک، این شرکت امروز اعلام کرد برنامه خود برای ساخت کارخانه‌ای به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون دلار در مکزیک را لغو و به جای آن 700 میلیون دلار در کارخانه ایالت میشیگان سرمایه‌گذاری می‌کند. 

بر این اساس، شرکت فورد به عنوان دومین خودروساز بزرگ آمریکا اعلام کرد این شرکت در کارخانه میشیگان خودروهای الکتریکی، هیبریدی و خودروهای خودران (بدون راننده) تولید خواهد کرد.
 
مارک فیلدز، مدیر اجرایی شرکت فورد اعلام کرد تصمیم برای لغو کارخانه جدید در مکزیک به دلیل "استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود" پس از کاهش فروش خودروهای سبک و نیمه سنگین گرفته شد. فیلدز همچنین بر سیاست‌های مالیاتی و نظارتی که مورد حمایت دونالد ترامپ و اکثریت جمهوریخواه کنگره است، صحه گذاشت. 

ترامپ بارها در طول کارزار انتخاباتی خود اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا به شرکت خودروسازی فورد اجازه نخواهد داد کارخانه‌ جدیدی در مکزیک بنا کند و در غیر این صورت تعرفه‌های سنگینی بر واردات خودروهای فورد به آمریکا وضع خواهد کرد.  

منابع فورد به تیم انتقال ترامپ این تصمیم را اعلام کرده‌اند. این تصمیم تحت تاثیر اهداف سیاسی ترامپ مانند کاهش مالیات‌ها و قوانین گرفته شده است. با این وجود، هیچ مذاکره‌ای میان شرکت فورد و جمهوریخواهان برای لغو ساخت کارخانه جدید در مکزیک و سرمایه‌گذاری در میشیگان صورت نگرفته است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار