رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفتوگو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،پیرامون جداسازی نوآموزان با استعداد های برتر یا نیاز ویژه عنوان کرد: مقطع پیش دبستانی دوره ای است که ابعاد وجودی نو آموز را تقویت می کند بنابراین جداسازی نوآموزان مورد توجه نیست.
وی ادامه داد: در دوره پیش دبستانی مهارت های ادراکی و کارکردهایی اجرایی نوآموز تقویت شده و حتی پژوهش ها حاکی از تاثیر مثبت مداخلات و جداسازی نکردن در بهبود شرایط و ضریب هوشی دیرآموزان بوده است.
فضلی بیان کرد: از طرفی حضور در کلاس های پیش دبستانی برای کودکان با استعداد برتر برای کمک به رشد ابعاد شناختی ضرورت دارد.
مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی اظهار داشت: نظام تربیتی و خانواده باید محیطی غنی بوده تا نوآموزان را به سمت استدلال، تحلیل، خلق کردن و عمل سوق دهد.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت مقوله ای فرهنگی است، یادآور شد: با توجه به اینکه نخبگان می توانند نقش مثبتی در آینده جامعه داشته باشند جداسازی آنها موجب کاهش رشد اجتماعی در نتیجه کاهش اثرگذاری مثبت در جامعه می شود.
انتهای پیام/