کریمی گفت: شناسایی استعداد‌ها و توانمندی کودکان با نیاز‌های ویژه یکی از جنبه‌های اساسی است که باید آن را دریابیم.

شناسایی استعدادکودکان با نیازهای ویژه از اولویت‌های آموزش و پرورش استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عبدالرسول کریمی معاون فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم اختتامیه مسابقات مشکات ویژه قرآن و عترت کودکان با نیازهای ویژه گفت: حوزه معاونت پرورشی آموزش و پرورش فعالیت‌های خوبی را با نیازهای ویژه در نظر گرفته است، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مسائل و مشکلاتی دارند، اما مهمترین وجه تمایز این دانش‌آموزان خودکنترلی است.

وی اظهار کرد: در اختتامیه مسابقات فرهنگی، قرآنی، ورزشی و آموزشی در ابتدا دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تجربه با هم بودن، در کنار هم بودن و شاد زیستن را تجربه می‌کنند که موضوعی اساسی است و در گام دوم شناسایی استعدادها و توانمندی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه رصد می‌شود که در توانمندسازی این گروه‌ها و شناخت آن‌ها حائز اهمیت است.

کریمی اظهار کرد: در مسابقات فرهنگی، قرآنی، ورزشی و آموزشی، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یاد می‌گیرند که روابط فردی و اجتماعی خود را کنترل کنند و از آنجایی که این دانش‌آموزان چند صباحی دیگر وارد جامعه خواهند شد و سکان‌دار هستند ارتباط با دیگران را به گونه‌ای که به اجتماعی شدن آن‌ها می انجامد فرا می‌گیرند.

معاون فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهر تهران حضور کودکان با نیازهای ویژه در اداره آموزش و پرورش استان تهران را نوعی برکت دانست و افزود: خوشبختانه با طراحی چنین مسابقاتی زمان فراغت دانش‌آموزان از فعالیت‌های سازنده و آموزنده کامل می‌شود و شاهد رشد ارتباطات فردی این گروه‌ها هستیم.

خدمات رسانی به دو هزار دانش آموز با نیازهای ویژه

در ادامه مراسم  شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: در طرح مشکات که در حوزه آموزش و پرورش کودکان استثنایی به استان‌ها ارسال کردیم ؛ مدارس توسط معلمان و مربیان آموزش داده شده در حوزه مفاهیم دینی و قرآنی  به فعالیت می پردازند  و با توجه به توانایی‌ها و شرایط دانش‌آموزان ورزش‌های لازم برای این گروه‌ها تدارک دیده شده است.

وی گفت: مسابقات در سطح مدرسه و جشنواره استانی برگزار شده و از این میان 200 برنده داشتیم 

کریمی اظهار کرد: در مدارس  تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران دانش‌آموزان در گروه‌های نابینا و نیمه بینا، ناشنوا و نیمه‌شنوا، دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم، اختلالات جسمی و حرکتی و کم توانان ذهنی آموزش می‌دهیم که امیدواریم با برگزاری مسابقات متنوع،  شاهد رشد اجتماعی و مهارتی بیشتر دانش‌آموزان باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: مسابقاتی که با حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار می‌شود نشان دهنده تحقق شعار «معلولیت محدودیت نیست» بوده  و دانش‌آموزان با معلولیت می‌توانند در سطح جامعه موفق باشند و مدارج عالی را طی کنند که امروزه بخشی از کارکنان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران نیز الگوی این دانش‌آموزان خواهند بود.

مشارکت 455 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مسابقات قرآن و عترت

دهقان مسئول فنی مسابقات فرهنگی، قرآنی، ورزشی و آموزشی  گفت: سطح دانش‌آموزان که در عرصه مسیر قرآن، عترت و نماز فعالیت می‌کنند مطلوب است و این گونه مسابقات بیانگر توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی با اشاره به حضور 455 نفر شرکت‌کننده با نیازهای ویژه در این مسابقات افزود: 185 دانش‌آموز بر اساس امتیازات و بر اساس نظر هیأت داوران برای تقدیر معرفی شدند و از دیدگاه متولیان حوزه آموزش و پرورش استثنایی تمام کسانی که در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند به نوعی برنده محسوب می‌شوند.

دهقان گفت: این دوره از مسابقات در ده رشته و 5 گروه معلولیتی بعد از تشکیل کارگروه قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران کار خود را به پایان رساند.

مسئول فنی مسابقات فرهنگی، قرآنی، ورزشی و آموزشی تصریح کرد: 455 دانش‌آموز که 223 دانش‌آموز دختر و 232 دانش‌آموز پسر که از گروه‌های با نیاز ویژه بودند در دو روز به اجرای مسابقات پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار