از ابتدای امسال 21 هزار و 400 سند کاداستر در استان چهارمحال و بختیاری صادر شد.

صدور 21 هزار و 400 سند کاداستر در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری از صدور 21 هزار و 400 سند کاداستر (تک برگی) از ابتدای سال جاری در استان خبر داد.

سید محمود بهرسی، سهمیه استان برای صدور سند مالکیت تک برگی در سال جاری را 25 هزار برگ بیان کرد و افزود: در 9 ماهه نخست امسال 85 درصد این سهمیه محقق گردید.

وی اضافه کرد: با شروع صدور سند تک برگی در کشور از سال 91 تا کنون 140 هزار سند در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

بهرسی، تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به سند کاداستری در راستای اجرای ماده 9 طرح جامع کاداستر (حد نگار) را از اولویت های این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: از 180 هزار سند مالکیت دفترچه ای صادر شده در استان 140 هزار عدد به سند تک برگی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه حداکثر زمان تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به سند تک برگی در استان، 72 ساعت است گفت: جلوگیری از جعل سند و تداخل و تعارض در اراضی و سرعت بخشی در ارائه خدمات به صورت الکترونیک از اهداف صدور سند تک برگی می باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ایستگاه های دایم نقشه برداری سیستم شبکه ملی یکپارچه ملک (شمیم) نیز در راستای اجرای طرح کاداستر و به منظور تعیین مرزهای سیاسی استان و ورود اطلاعات رقمی املاک در شهرهای شهرکرد، لردگان و کوهرنگ نصب شده است.

بهرسی افزود: تجهیز این شبکه نقشه برداری در استان با سیستم یو تی ام در آینده نزدیک باعث افزایش دقت تعیین محدوده و صدور سندهای تک برگی برای اراضی ملی و اسناد ملکی می شود.

وی ادامه داد: 90 درصد از اراضی چهارمحال و بختیاری اراضی ملی می باشد که تاکنون برای 98 درصد این اراضی، اسناد مالکیت دفترچه ای صادر و 20 درصد آن نیز تبدیل به سند کاداستر شده است.

بهرسی اضافه کرد: تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات عکسبرداری یو تی ام یکی از دلایل اخلال در صدور اسناد تک برگی استان می باشد.

وی گفت: در 9  ماهه اول امسال 617 سند مالکیت دولتی در چهارمحال و بختیاری صادر شد که نسبت به مشابه سال قبل 35 درصد پیشرفت داشت.

بهرسی با اشاره به پیشرو بودن چهارمحال و بختیاری برای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی در کشور اضافه کرد: طی سال گذشته 5 هزار و 115 جلد سند مالکیت برای این قبیل اراضی و ساختمان ها در استان صادر شد.

وی ادامه داد: امسال هم تا کنون 4 هزار و 841 سند مالکیت برای اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی در استان صادر شده است.

بهرسی پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی در استان وجود نداشته باشد.

کاداستر (cadastre) به معنای نقشه برداری ثبتی است که دارای ارزش حقوقی بوده و بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر می شود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار