مسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با
خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشگاهها را در دو دسته عرضه محور و تقاضا محور دانست و گفت: دانشگاههای کلاسیک که با حرکت در مسیر مرزهای دانش، ضمن گرفتن پروژه های تحقیقاتی، بیشتر به صورت تئوری کار می کنند، عرضه محور هستند.
وی ادامه داد: درحالی که دانشگاههای تقاضا محور با نگاهی به خارج از محیط خود، نیازهای بازار و جامعه را می بینند و مبنای تدوین دروس خود را رفع این نیازها قرار می دهند.
شفیعی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای جزو دانشگاههای تقاضامحور است، اظهار داشت: بیش از 70 درصد تکنسین هایی که تربیت می کنیم جذب بازار کار می شوند و امیدواریم که تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم این آمار را به 80 یا حتی 90 درصد برسانیم.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به مطالبی مختلف درباره کارآفرینی و دانشگاههای کارآفرین بیان کرد: در دنیای پیشرفته شایستگی دانشگاهها را به سه دسته تخصصی (برگزاری کارگاههای آموزشی یا دوره های کارورزی)، کسب و کار (البته به این معنا نیست که فرد بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شود بلکه باید دانشجو کارآفرین شده و با راه اندازی کاری تازه عده ای دیگر را استخدام کند) و ارتباط با جامعه تقسیم می کنند.
وی بیان کرد: برای اینکه دانشگاه به چنین شایستگی هایی برسد باید دانشجویان را به گونه ای تربیت کند که علاوه بر آموزش های تئوری، آنها با قوانین مالیاتی، تجارت و بیمه آشنا باشند.
انتهای پیام/