دکتر واعظی طی سفر سه روزه خود به شهرها و روستاهای استان های گیلان و مازندران، برای چندمین بار از زمان دولت یازدهم به شمال کشور رفت

گزارش سفر سه روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمال کشوربه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی اواخر هفته گذشته را به استان های مازندران و گیلان رفت که همزمان با آن، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسکن، نفت و رفاه نیز برای بازدید از نقاط مختلف کشور به سفرهای استانی رفته بودند.
 محمود واعظی هدفش از این سفر را نخست آشنایی نزدیک با مشکلات مردم در نقاط مختلف دانست و بعد عنوان کرد که دولت می خواهد که در نتیجه این سفرها و ارتباط نزدیک هیات دولت با مردم، هموطنان احساس کنند که مورد عنایت دولت هستند و دولت برایشان برنامه دارد.
 
از همین رو بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور از شهرهای تنکابن، رامسر، رودسر، شفت، آستانه اشرفیه، فومن و رشت بازدید کرد و ضمن ارتباط با مقامات شهرها و روستاهای شمال کشور با مردم همراه شدند تا وقت بیشتری را برای رسیدن به هدف بیان شده، صرف کنند. 
 
دو جلسه مهمدر این سفر سه روزه دکتر واعظی در دو جلسه مهم شرکت کرد. نخست نشست با صنعتگران غرب مازندران در تنکابن بود که در جلسه ای طولانی مدت فعالان بخش صنعت در حوزه های مختلف از شمال کشور توانستند بدون واسطه و بعضا با شور و حرارت از مشکلاتشان بگویند و گلایه های خود را در مورد وام های بانکی و قرارگرفتن در صف های طویل برای دریافت منابع مالی از سوی دولت را به گوش نماینده دولت تدبیر و امید برسانند.
 
علاوه بر آن جلسه دیگری نیز با عنوان کارگروه رفع موانع و اقتصاد مقاومتی در استانداری شهر رشت برگزار شد که گزارشات دقیقی از جغرافیای اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی از استان گیلان عنوان شد و نمایندگان شهرهای مختلف این استان شمالی صدای موکلان خود را به صورت تخصصی بیان کردند و در موردش بحث صورت گرفت.
 
بازدید از گلزار شهدادر ادامه حضور عضو کابینه دولت تدبیر و امید در گلزار شهدای فومن در حالی رخ داد که نخستین مقبره این گلزار اختصاص داشت به نماینده سابق این شهر، شهید محمد حسین افتخاری که هم اینک فرزند روحانی اش حجت الاسلام مهدی افتخاری نمایندگی فومن و شفت را در مجلس بر عهده دارد.
 
این شهید والامقام در زمان زلزله رودبار طی حادثه سقول هلی کوپتر به شهادت رسید.
 
دکتر واعظی همچنین در استان گیلان علاوه بر شرکت در شورای اداری شهرهای رودسر، شفت در دو جلسه مهمی دیگر با عنوان های ستاد اقتصادی مقاومتی و رفع موانع تولید و همچنین کارگروه صادرات غیر نفتی در شهر رشت شرکت کرد.
 
باز شدن درهای صادرات به کشورهای شمالیوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از شنیدن گزارش اقدامات انجام شده و وضعیت فعلی اقتصادی و صادراتی استان گیلان با اشاره به توافقی که چندی پیش با سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای اورآسیا متشکل از کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان بدست آمد، توضیح داد: این کشورها قبول کردند که در مرحله اول با ایران موافقت تجارت ترجیحی و بعد موافقت تجارت آزاد امضا کنند.
 
وی از ادامه مذاکرات با کشورهای اورآسیا از 10 ژانویه (21 دی) خبر داد و افزود: بر این اساس، تعرفه تعدادی از اقلام و کالاهای صادراتی ایران کاهش پیدا می کند تا این مزیتی باشد برای تجار و صادرکنندگان ایرانی.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با پیش بینی اینکه تا سه یا چهار ماه دیگر توافق با کشورهای اورآسیا نهایی می شود، به دلیل مزیت نسبی بعد مسافت، از استانداران شمالی گیلان و مازندران خواست که با بررسی اقلام و محصولاتی که این استان ها می توانند برای صادرات داشته باشند را تهیه تا در مذاکرات پیش رو در مورد کاهش تعرفه آنها اقدام صورت گیرد.
 
دکتر واعظی همچنین توافق برای اتصال خط راه آهن کشور آذربایجان به ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر خط راه آهن رشت – قزوین تکمیل شود با اتصال به خط راه آهن آذربایجان می توان ادعا کرد که کریدور جنوب به شمال راه اندازی می شود تا از هند به هلسینکی امکان انتقال محصول و کالا وجود داشته باشد.
 
حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمازجمعه همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر جمعه به آستانه اشرفیه رفت در نماز جمعه این شهر شرکت کرد.
 
حجت الاسلام ساجدی امام جمعه آستانه اشرفیه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه ارتباط مسوولان و مردم امری است که امیرالمومنین (ع) به مالک فرمودند و گفت: در دوره ریاست فعلی قوه مجریه شاهد منش متعادل و معتدل بودیم که برای کشور برکاتی داشته است و به اعتقاد من خدمات دولت یازدهم ارزشمند و قابل تحسین است و به ویژه در حوزه روابط بین الملل با همه بدعهدی آمریکا، ابتکار عمل در دست ایران است و به تعبیر مقام معظم رهبری اجماع جهانی را شکستیم تا جاییکه اروپاییان آمریکایی ها را دنبال نمی کنند و رییس جمهوری جدید آمریکا که با ژست نقض برجام آمده است هم اینک با چالش نخبگان مواجه است که این نقطه قوت ایران را نشان می دهد.
 
دولت سال آینده 950 هزار شغل ایجاد می کندبعد از آن عضو کابینه دولت یازدهم به رشت بازگشت تا به دیدار آیت الله قربانی امام جمعه این شهر و نماینده ولی فقیه در استان گیلان رفته باشد.
 
در این دیدار نیز دکتر واعظی به همکاری با استانداری گیلان برای ایجاد اشتغال در این استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 16 طرح را در حوزه ICT با همکاری استانداری گیلان، وزارت رفاه و با کمک شرکت ها خصوصی و توانمند دنبال می کنیم تا بتوانیم ایجاد اشتغال کنیم که فکر می کنم تا یکی دو ماهه دیگر نهایی شود.
 
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با اشاره به ایجاد 700هزار شغل در سال جاری از برنامه دولت برای ایجاد 950هزار شغل در سال آینده خبر داد.
 
آیت الله قربانی نیز ضمن تحسین اقدام دولت در ایجاد 700هزار شغل در سال گذشته، تصریح کرد: متاسفانه تعداد بیکاران به گونه ایست که هر روزه مراجعات زیادی را برای اشتغال جوانان به دفتر نمایندگی ولی فقیه می شود که این اقدامات باید ادامه پیدا کند.

منبع:مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار