به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مازیار حسینی اظهار داشت: باید مرکز کنترل ترافیک شهر برای مدیریت شهری از نو شناخته شود.
وی افزود: این مرکز در 365 روز سال به صورت شبانهروزی فعال است که در تمام مناسبتها نیز به فعالیت خود ادامه میدهند و دستگاههای امدادی و خدماتی از جمله آتشنشانی و اورژانس به شهروندان ارائه خدمت میکنند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه دیدهبان ما در مدیریت ترافیک مرکز کنترل است، گفت: باید به این مرکز توجه ویژهتری داشته باشیم و علیرغم کارهای اجرایی به کارهای استراتژیک و دورنگر نیز در این مرکز پرداخته شود.
حسینی افزود: مرکز کنترل ترافیک باید به یک مرکز کنترل هوشمند، دقیق و بدون خطا ارتقا یابد. با توجه به مذاکراتی که با رئیس پلیس راهور تهران صورت گرفته است در معماری ساختمان معاونت حملونقل و ترافیک تغییراتی ایجاد میشود و 6 سرکلانتری که در شهر تهران وجود دارد در این مرکز مستقر میشوند و 6 نفر از کارشناس مرکز کنترل ترافیک نیز در کنار آنها قرار میگیرند تا بتوانیم ترافیک را به صورت سیال کنترل کنیم.
وی گفت: حرکت ترافیک در شهر تهران به صورت داینامیک است و باید حجم ترافیک در بازههای زمانی سنجیده و مشخص شود چرا که با تابلوهای ثابت و سیستم معمولی نمیتوانیم به کاهش ترافیک اقدام کنیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر سرمایهگذاری مجدد در هوشمند کردن ترافیک، گفت: سعی میکنیم صد درصد بزرگراههای شهر تهران زیرنظر نظارت تصویری برود و انواع دوربینهای جدید به شبکه کنترل ترافیک هوشمند اضافه شود.
حسینی یادآور شد: در حال حاضر ما دوربینهای حرکت مارپیچ خودروها را نداریم ولی به زودی در بزرگراههای آزادگان، همت و نیایش این دوربینها نصب خواهد شد و با نصب این تجهیزات از مردم مراقبت بیشتری خواهیم کرد چرا که یک عدهای محدود با حرکتهای مارپیچ در سطح بزرگراهها موجب به خطر افتادن جان دیگر شهروندان میشوند.
وی افزود: با استفاده از تجهیزات هوشمند دیگر نیازی به حضور پلیس محسوس و غیرمحسوس در سطح بزرگراهها نیست و این مرکز به صورت واقعی تبدیل به مرکز تبدیل کنترل ترافیک شهر تهران خواهد شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران نماینده اتوبوسرانی، تاکسیرانی، آتشنشانی، پلیس و اورژانس تهران حضور دارد و حضور آنها توانسته است کمک زیادی به کنترل ترافیک بکند.
حسینی درباره افزایش محدوده زوج و فرد اظهار داشت: در این خصوص طرحی در دست اقدام نیست.
وی با اشاره به اینکه تهران دچار فقر معبر و اشباع خودرویی است، گفت: تا به حال اقداماتی که صورت گرفته است بر اساس طرح جامع ترافیک و شبکه بزرگراهی بوده است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره پروژه صدر اظهار داشت: ما چیزی به نام پروژه صدر نداشتهایم و قرار بود بزرگراه نیایش را به صدر متصل کنیم.
حسینی یادآور شد: شورای شهر وقت و کمیسیون عمران آن زمان که متشکل از شکیب، چمران، دانشجو، ابتکار و دیگر همراهان بود تصمیم گرفتند که با توجه به ترافیک موجود در صدر تونلی به نام تونل نیایش ایجاد شود.
وی افزود: پس از آن ما سه راهکار پیش رو داشتیم یکی اینکه تونل نیایش را ادامه بدهیم، بزرگراه صدر را تعریض کنیم و یا اینکه پل صدر را بسازیم که بر اساس مشاورهها و بررسیهای صورت گرفته بنا به دلایل فنی و اقتصادی پروژه تونل اجرایی شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: این پروژه دارای بررسیهای خاص خود است و مجوزهای لازم را برای اجرا اخذ کرده است.
منبع:خبرگزاری فارس
انتهای پیام/