تیترش سخته / سازمان تبلیغات اسلامی در راستای نامش فیلم می سازد ؟

نهادهای فرهنگی پرسابقه ای هستند که آن طور که شایسته است و انتظار می رفت، برای ساخت فیلم های ارزشی کار نکردند. 


 محسن علی اکبری تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص لزوم پرداخت به قهرمانان هشت سال دفاع مقدس در فیلم های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی گفت: درباره لزوم پرداخت به این موضوعات همین بس که مقام معظم رهبری بارها فرمودند از این هشت سال دفاع مقدس می‌توان تعداد زیادی آثار هنری خلق کرد؛ واقعیت این است که ما فرماندهان جنگی داریم که بسیار اتفاقات عجیبی را در هشت سال دفاع مقدس رقم زده‌اند، اما مردم ما آنها را نمی شناسند. ساخت فیلم در مورد این شخصیت های بزرگ می تواند بسیار موثر باشد در این شناساندن ها.

وی ادامه داد: ما نه تنها فیلم نمی‌سازیم، حتی نام آنها ناشناخته مانده است و یک ظلم در حق قهرمانان ملی این کشور انجام شده است. نمی‌خواهیم بگوییم مقصر کیست؛ شاید بخشی ما هنرمندان هستیم اما می‌دانم که هنرمند دغدغه‌مند برای حضور در اینگونه آثار زیاد است که در مسیر حرکت کند. بخش مهمتر مدیران هستند که باید به این جریان کمک کنند. 

وی افزود: به دلیل کم کاری برخی نهادها، سازمان فرهنگی اوج فعالیت خود را آغاز کرد و کارهای خوبی مثل «ایستاده در غبار» و «بادیگارد» را دیدیم اما تعداد تولیدات در این زمینه کم است. امسال سازمان اوج نسبت به دو فیلم سال گذشته، باید پنج فیلم دفاع مقدسی داشته باشد. از طرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم علاقه مند به حضور در این زمینه نیست؛ علی رغم گفته ها و اظهار علاقه ها، در عمل چیزی نمی‌بینیم. 

وی عنوان کرد: نهادهای فرهنگی پرسابقه ای هستند که در این زمینه آن طور که شایسته است و انتظار می رفت کار نکردند. باید بدانیم که با شعار دادن کارها پیش نمی رود.  به هر حال سازمان رسانه ای اوج نوپاست و انتظارات به مراتب برای ساخت فیلم های ارزشی و دفاع مقدسی از نهادی مثل حوزه هنری بیشتر است. به هر حال مثلا علت ایجاد مراکزی مثل سازمان تبلیغات اسلامی پرداختن به مباحث انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی است. من خود جزو افرادی هستم که همیشه برای ساخت این نوع آثار دغدغه داشتم و آماده بودم. اگر سازمانی با من تماس داشته و پیشنهاد ساخت فیلم دفاع مقدس داده باشد و من نرفتم می‌تواند الان بگوید. 

علی اکبری در خصوص سیاست‌های کلان کشور در بحث فرهنگی اظهار داشت: خوشبختانه سیاست‌های کلان کشور مشخص است. ما برنامه 20 ساله داریم. مبحث فرهنگ در سیاست کلان دیده شده است، اما مدیران فرهنگی متاسفانه گاهی به موضوعات ارزشی و دفاع مقدس بی توجهی می کنند. 
 
انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار