سمنان;

اجرای طرح جنگلانه درمراتع میامی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح جنگلانه باهدف احیا و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی در سطح ۱۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌نقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : جنگلانه یک طرح مشارکتی خودجوش و مردمی است که با توجه به خشکیدگی وسیع رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی کشور به دلیل اقدامات مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه زنی، تغییر اقلیم، خشک‌سالی و ... ایجادشده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر توجه جدی به حفظ محیط‌زیست نداشته باشیم، در آینده خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد می‌شود، تصریح کرد: حضور در عرصه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع وظیفه آحاد مختلف جامعه است.

حیدریان بابیان اینکه کاشت نهال و بذر در مناطق مختلف، طی یکی دو سال گذشته، در قالب طرح جنگلانه اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح با تشویق و مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: کاشت هر بذر و نهال در جای‌جای میهن اسلامی نویدبخش سرسبزی و طراوت فردای سرزمینمان است و شادابی و پاکی را به ارمغان می‌آورد.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.