مدیر کل دفترآموزش پیش دبستانی گفت: در بحث زبان آموزی چارچوب برای آموزش بر مبنای زبان مادری نداریم.

نبود چارچوب آموزشی برای زبان آموزی بر مبنای زبان مادریرخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون برنامه های درنظر گرفته برای دوره پیش دبستانی گفت: از جمله فعالیتهایی که اکنون در این مقطع به آن توجه شده تاکید بر آموزش زبان معیار در مناطق دو زبانه با کمک زبان مادری است.

وی با بیان اینکه این نوع آموزش به نوعی تقویت هویت فردی نوآموزان است، ادامه داد:با توجه به اینکه 150 هزار نوآموز امسال با حمایت دولت در مناطق با ضریب محرومیت تحت پوشش قرار گرفتند، این نوع آموزش در چنین مناطقی که معمولا هم دوزبانه هستند،راهگشا است.

 فضلی در خصوص استقبال از دوره پیش دبستانی در مناطق محروم اظهار داشت: به دلیل آنکه این دوره با پرداخت شهریه برای نوآموزان ارائه می شود، درمناطق محروم امکان پوشش کامل نبوده اما امسال دولت حمایت هایی داشته و بخشی از هزینه ها را پرداخت کرده است.

مدیر کل دفترآموزش پیش دبستانی افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در دوره پیش دبستانی اهمیت بسزای دارد اما تاکنون نگاه عمیقی به آن نشده است.

وی بیان کرد: البته با وجود برخی خلا ها در روندفعالیت ها،گام هایی رضایت بخش در این دوره برداشته شده است.

 فضلی با اشاره به اینکه هنوز چارچوبی برای زبان آموزی بر مبنای زبان مادری نداریم، گفت: به دلیل بحث جهانی که برای آموزش زبان معیار برمبنای زبان مادری وجود دارد، استان آذربایجان شرقی به عنوان استان معین برای این کار در کشور تعیین شده است.

فضلی یادآور شد: به طورکلی در حوزه پیش دبستانی نیازمند حمایت های بیشتر هستیم همچنین باید مساله کودکی به عنوان دغدغه در کشور مطرح باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار