دولت مصر به دلیل هزینه بالای تولید و واردات، سه هزار نوع دارو را گران کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، دولت مصر از افزایش پانزده تا بیست درصدی قیمت حدود یک چهارم از اقلام دارویی موجود در بازار این کشور خبر داد. 

با توجه به اینکه قبل از اعلام افزایش قیمت ها، اقلام دارویی مشمول افزایش قیمت احتکار شده اند، داروخانه های این کشور به بازار سیاه تبدیل شده اند به همین دلیل بخش زیادی از مردم مصر با چشم پوشی از خرید این داروها، به داروهای گیاهی پناه برده اند.

بر اساس تصمیم وزارت بهداشت مصر و پس از چندین ماه مذاکره با شرکت های داروسازی، سه هزار نوع دارو از مجموع دوازده هزار داروی موجود در بازار این کشور گران شده اند که سیصد نوع این داروها، برای بیماری های مزمن هستند. 

احمد عماد الدین راضی وزیر بهداشت مصر در این زمینه گفت، داروهای تولید داخل تا پانزده درصد و داروهای وارداتی بیست درصد گران شده اند. وی دلیل چنین تصمیمی را افزایش هزینه تولید و واردات دانست.

با توجه به احتکار داروهایی که مشمول افزایش قیمت شده اند، این داروها در بازار کمیاب شده اند تا همین امر در کنار افزایش قیمت موجب شود مردم به داروهای گیاهی روی بیاورند. دارندگان مراکز عطاری می گویند در چند روز اخیر میزان فروش آنان هفتاد تا هشتاد درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۴۹ ۲۴ دی ۱۳۹۵
تو بورکینو فاسو هم گران شده//شما هم گران کنید
آخرین اخبار