مسئول تفاهم نامه های دفتر روابط بین الملل دانشگاه صنعتی شریف درباره جزئیات ثبت نام و برگزاری دوره مشترک این دانشگاه با علم و فناوری هنگ کنگ توضیح داد.

دانشجویان دکتری برای گذراندن دوره مشترک به هنگ کنگ اعزام می شوند/مهلت ثبت نام تا 29 دی ماهکاظمی مسئول تفاهم نامه های دفتر روابط بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به ثبت نام برای دوره مشترک دکتری میان دانشگاه های صنعتی شریف و علم و فناوری هنگ کنگ اظهار داشت: طبق انعقاد تفاهم نامه در سال 2012 با هنگ کنگ ،ثبت نام و اعزام دانشجویان برای گذراندن دوره مشترک آغاز شد و امسال چهارمین دوره ثبت نام برای برگزاری این دوره است.

وی ادامه داد: در این دوره برای 6 رشته مهندسی عمران،برق،کامپیوتر،شیمی،مکانیک و صنایع درخواست داده شده است.

کاظمی با اشاره به مهلت ثبت نام عنوان کرد: دانشجویان تا آخر هفته جاری (29 دی ماه 95 )مهلت دارند درخواست خود را با ارائه مدارک لازم ثبت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 10 دانشجو ثبت نام کردند، گفت: هرچند نسبت به دوره های گذشته تعداد افراد ثبت نام شده کمتر است اما بدون شک تا روز پایان ثبت نام این تعداد بیشتر خواهد شد، درواقع دانشجویان ثبت نامی،دوسال درسشان را در دانشگاه شریف خوانده اند و قصد دارند دوسال پایانی درس خود را در هنگ کنگ بگذرانند.

مسئول تفاهم نامه های دفتر روابط بین الملل دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه اعزام برای ترم بعد صورت می گیرد،اعلام کرد: بعد از پایان مهلت ثبت نام،بررسی درخواستها در شورایی در این مرکز شروع می شود و نهایتا از مجموع ثبت نام کننده ها حدود 6 نفر برگزیده برای اعزام انتخاب خواهند شد.

وی بیان کرد: هزینه تحصیل و تامین دانشجویان از لحاظ خوابگاه و غیره اعزامی طبق قرارداد بطور کامل برعهده هنگ کنگ است و ماهانه یک هزار و 300 دلار (سالانه 16 هزار دلار) به این دانشجویان اختصاص پیدا می کند.

کاظمی یادآور شد:با وجود آن که تفاهم منعقد شده بین ما و دانشگاه هنگ کنگ دوسویه است اما تاکنون هیچ دانشجویی از آنجا برای تحصیل به دانشگاه شریف نیامدند و فعلا اقبال از طرف دانشجویان ما بوده است.

گفتنی است، دانشجویان شرکت کننده در این دوره دو مدرک مجزا از دانشگاه های صنعتی شریف و هنگ کنگ دریافت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار