آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد بهای نفت در سال 2017 با نوسانات بسیاری همراه باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ رئیس آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد بهای نفت در سال 2017 با نوسان بسیار بیشتری همراه خواهد بود، حتی با این که بازار جهانی در نیمه ابتدایی سال به دلیل کاهش تولید تعدادی از کشورهای صادرکننده نفت به تعادلی نسبی خواهد رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تاریخ 30 نوامبر به این توافق رسید تا تولید نفت را با 1.2 میلیون بشکه نفت کاهش به 32.5 میلیون بشکه در روز برای شش ماهه ابتدای سال 2017 برساند. کشورهای غیرعضو این سازمان، از جمله روسیه، عمان و مکزیک، نیز 558 هزار بشکه از میزان تولید خود کاهش دادند.

فاتح بیرول، رئیس سازمان بین المللی انرژی، در این باره اظهار کرد: "من انتظار دارم در نیمه ابتدایی امسال تعادلی را در بازار مشاهده کنیم. اما همزمان می خواهم بگویم که ما در حال وارد شدن به دوره‌ای پر از نوسان هستیم."

بیرول افزود در حالی که توافق اوپک می تواند باعث افزایش بهای نفت شود، اما همزمان می تواند باعث افزایش تولید در آمریکا و سایر کشورهای جهان شود. او اظهار کرد افزایش بهای نفت می تواند باعث کاهش سطح تقاضا نیز شود.

اوپک و تعدادی از کشورهای مستقل در نظر دارند به منظور کاهش اشباع نفت در بازار جهان و افزایش بهای نفت، تولید خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار