مشهد؛

انقلابی گری و اسلام خواهی ویژگی ناب شهید نواب صفوی

وزیر سابق اطلاعات كشور گفت:‌ ویژگی ناب شهید والا مقام نواب صفوی این بود كه از «انقلابی‌گری» و اسلام خواهی به عنوان ابزار برای رسیدن به هدف های شخصی استفاده نكرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در مراسم سالگرد مجاهد انقلابی شهید نواب صفوی، در تالار قدس كتابخانه مركزی حرم مطهر رضوی افزود: ویژگی ناب شهید والا مقام؛‌ نواب صفوی این بود كه از انقلابی گری و اسلام خواهی به عنوان ابزار برای رسیدن به هدف های شخصی استفاده نكرد او اسلام را برای ایجاد حكومت اسلامی در سطح جهان می خواست.

وی گفت: شهید نواب صفوی برای ایجاد حكومت اسلامی مرز نمی شناخت و در مصر، ‌نجف،‌ الازهر و ایران به دنبال ایجاد حكومت اسلامی و توسعه آن بود.

وزیر سابق اطلاعات كشورافزود: وقتی امام در سال 57 با آیت الله خزعلی ملاقات كردند به ایشان  گفتند: «من به ایران آمدم تا سه هدف را دنبال كنم» كه شامل ایجاد حكومت اسلامی در ایران، بیداری اسلامی در جهان و زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) می شود.

حجت الاسلام مصلحی تصریح كرد: اكنون نیز تمام این سه هدف امام راحل با وجود رهبر معظم انقلاب و مردم ولایتمدار در حال تحقق است.

وی با اشاره به نزدیكی ایام انتخابات و بحث نفوذ دشمن گفت: دشمن با تحلیل و بررسی فتنه 88 به این نتیجه رسید كه باید افزون بر قشر متوسط به بالای كشور، از دیگر افراد نیز استفاده كند لذا طرح نفوذ خود را برای نخبگان، ‌اقشار مردم و مسئولان برنامه ریزی كرده است كه با ولایتمداری ملت ایران این توطئه آنها نقش برآب می شود.

در ابتدای مراسم شصت و یكمین سالگرد شهید نواب صفوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصلحی؛‌وزیر سابق اطلاعات كشور،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی؛‌معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و سید وحید موسویان؛‌دبیر جبهه فكری فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی از كتاب «شباهنگ انقلاب اسلامی» شامل50 خاطره از شهید نواب صفوی است رونمایی شد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ دی ۱۴۰۲
علم در بستر ازادی و صداقت و مسئولیت پذیری و نظم و قانونمندی و هدفمندی و تلاش سازنده، و پرهیز از پوچگرایی و بطالت رشد میکند. عالم، مخترع و مکتشف است لذا دارندگان مدرک تحصیلی بالا با محفوظات علمی که خلاقیت ندارند، دانشمند محسوب نمیشوند. سلطه دانش بنیان غرب، که خاک بی ارزش را به ثروت بی زحمت تبدیل کرد، با پیام رفاه و سلامت، زمینه تحولات فرهنگی و جان گرفتن ایده های اعتقادی و غیرعلمی متضاد با دموکراسی غرب را فراهم کرد و در نهایت با نفوذ و فعالیتهای ازادانه دشمنان، قربانی دموکراسی خود شده بدون انکه بتواند از قدرت کلاسیک و برتر نظامی خود استفاده کند. باورها و اعتقادات بشکل تعصبی، بر مبنای جهل و ترس و فقر و رفع گرفتاریهای موردی و وعده های شیرین پس از مرگ شکل گرفته و مجموعه دستورات و داستانهایی هستند که علم و تاریخ انها را تایید نمیکنند. حرکتهای اعتقادی مورد حمایت اکثریت اقشار جاهل و فقیر جهانی، با قدرت برگرفته از علوم و فنون غرب، منادی اینده بسیار تاریک بشریت خواهد بود که افراد نالایق و ناصالح بیگانه با مسدولیت و قانون، زمام امور را بدست گرفته و حقوق و حیات افراد کمترین ارزش را نخواهند داشت و بحرانهای بیشمار و اجتناب ناپذیر را با بحرانهای انحرافی و ساختگی، و بهانه سازی برخورد با معترضان به فساد و ظلم را فراهم میکنند.
آخرین اخبار