فرماندار هریس گفت: بیمارستان 64 تختخوابی این شهرستان با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقویمی در آئین بازدید از روند احداث بیمارستان 64 تختخوابی هریس گفت: بلوک 1 این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی 80 درصد با زیربنای 4 هزار و 200 متر مربع شامل بخش های اورژانس، درمانگاه تخصصی، اتاق های زایمان، جراحی و بخش مراقبت های ویژه اجرا می شود.
وی اظهار کرد: بلوک 2 نیز با 60 درصد پیشرفت فیزیکی با زیربنای 4 هزار مترمربع شامل بخش های دیالیز، آزمایشگاهی و بستری به صورت شبانه روزی در حال اجراست.
فرماندار هریس یادآوری کرد: این طرح در محوطه قبلی بیمارستان هریس که در اثر زلزله سال 91 منطقه ارسباران، تخریب شده بود در سطح 9 هزار مترمربع با فعالیت گروه های اجرایی 100 نفره شامل کاشی کار، سفیدکار، گچ کار، جوشکار و نماکار، تاسیسات میکانیکی و برقی انجام می شود.
تقویمی، ادامه داد: بیمارستان هریس به علت اهمیت و نیازهای ضروری منطقه از طرح های مصوب سفر ریاست جمهوری بوده و علاوه بر اعتبار قبلی، از محل سفر ریاست جمهوری بیش از 50 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن اختصاص یافته و ادامه روند اجرایی آن با مشکل مالی روبرو نیست.
وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی و مدیر شبکه بهداشت و درمان هریس خواست برای اتمام این طرح جدیت کامل داشته باشند.
فرماندار هریس گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در زمان کنونی بدون بیمارستان است، به منظور ارائه خدمات پزشکی به مراجعه کنندگان، کل بیمارستان در سال 91 تخلیه و به یک مدرسه انتقال داده شده و در همین مدرسه امور پزشکی و جراحی انجام و به بیماران رسیدگی می شود. تقویمی، ادامه داد: امید است با همت دوچندان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز که تاکنون با جدیت تمام پیگیر این طرح بودند و خواسته به حق تمام ساکنان این شهرستان است، در اردیبهشت سال 96 افتتاح شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار