ارومیه؛

هوای استان آذربایجان غربی تا آخر هفته مه‌آلود و ناسالم

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تا پایان این هفته به سبب انباشت آلاینده‌های جوی هوای آذربایجان غربی ناسالم و مه آلود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مهدی صابری به تشریح وضعیت جوی آذربایجان غربی تا پایان هفته پرداخت و اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی با خروج سامانه بارشی اخیر که بارش‌های پراکنده و خفیف در برخی نقاط آذربایجان غربی به همراه داشت پدیده غالب در منطقه مه آلودگی و کاهش دید است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از امروز به سبب وجود رطوبت مناسب مه و غبار محلی بر سطح بیشتر مناطق حاکم بوده و با استقرار امواج کم و بیش پایدار انباشت آلاینده‌های جوی سبب آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا در مناطق شهری و پر جمعیت شده است.

وی با بیان اینکه عکس‌های ماهواره‌ای حاکی از ابرهایی است که از نوع بارشی نیست افزود: هوای پیش‌بینی شده برای چهارشنبه، نیمه ابری گاهی افزایش ابر و مه آلوده بوده و کیفیت هوا نیز ناسالم است.

صابری روز پنجشنبه را نیز دارای هوایی ناسالم خواند و خاطرنشان کرد: هوا در این روز قسمتی ابری و غبارآلود و مه آلود پیش‌بینی می‌شود ضمن اینکه ناسالمی هوا همچنان تا پایان هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.