کرمانشاه؛

تعاریف "انسان محور بودن" در غرب و اسلام

عضو هئیت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه به بیان تعاریف "انسان محور بودن" در غرب و اسلام پرداخت.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهسعید مرادی گفت : در اسلام، انسان اشرف مخلوقات است پس اسلام نیز انسان محور است اما انسانی که هدف برایش تعیین شده، بنابراین تفاوت معماری و تمدن ما مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه یونسکو به دنبال فضاهایی برای معرفی میراث جهانی است بدون آنکه تنها هدفش معرفی یک تمدن و یا بحث صلح و توسعه پایدار باشد، اظهار داشت: میراث جهانی میراثی از انسان ها است که متعلق به همه جهانیان است و در این حالت است که معنی پیدا می کنند.

وی ادامه داد: وقتی در مورد معماری و شهر سازی صحبت می کنیم و شاخص هایی به عنوان شاخص های بنیادی برای شکل گیری فرهنگ ها بیان می کنیم مثل معماری، تکنولوژی، فرهنگ و ... باعث می شود معماری و فرهنگ ها باهم مختلف شوند اما اگر آنها انسان محور ساخته شوند و هدف از شکل گیری آن ها "انسان محور بودن" باشد مسئله متفاوت است.

عضو هئیت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه به بیان تعاریف "انسان محور بودن" در غرب و اسلام پرداخت و افزود: در اسلام، انسان اشرف مخلوقات است پس اسلام نیز انسان محور است اما انسانی که هدف برایش تعیین شده، بنابراین تفاوت معماری و تمدن ما مشخص می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.