نادر محمد آهنگربیک با شمایل فردوسی و با ساز «چو ایران نباشد تن من مباد» را اجرا می‌کند.

حکیم فردوسی روی صحنه می‌رود
نادر محمد آهنگربیک موسیقی‌دان و فعال هنر بخشی‌گریِ خراسان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «چو ایران نباشد تن من مباد» را با شمایل حکیم ابوالقاسم فردوسی و با ساز، روز اول بهمن‌ماه در تالار شهناز خانه هنرمندان اجرا خواهم کرد.

وی ادامه داد: این اثر 10 قطعه از آهنگ‌های اصیل خراسان است که به فارسی ترجمه شده و طولانی‌ترین آن «چو ایران نباشد تن من مباد» است. من بر اساس این آهنگ‌ها اشعار فردوسی و سعدی را که با هم تداخل داده‌ام، اجرا خواهم کرد. تنظیم این اثر را خودم انجام داده‌ام و همانطور که در تعریف هنر بخشی‌گری آمده است، به تنهایی روی صحنه می‌روم و آن را اجرا می‌کنم.

آهنگربیک در همین خصوص گفت: این اثر در کل با نام «چو ایران نباشد تن من مباد» شناخته می‌شود اما اسامی قطعات آن به ترتیب «چو ایران نباشد تن من مباد - خلوت دل - ای عشق – فوق ثریا – اسرار – پیر ماه – عود – دردمندان – یا مولا علی – نوبهار» است.
 
این هنرمند بخشی همچنین اظهار داشت: من دو سال پیش «چو ایران نباشد تن من مباد» را در شبکه جام‌جم اجرا کردم که در آن اجرا فقط 8 بیت از فردوسی را خواندم که با استقبال زیاد مخاطبان خارجی مواجه شد، اما در اجرای پیش رو می‌خواهم 27 بیت را بخوانم.


انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.