کرمان؛

دهه فجر سیرجان و15طرح کشاورزی

15 پروژه کشاورزی و دامپروری به مناسبت ایام الله دهه مبارك فجر در شهرستان سیرجان افتتاح می شود.

دهه فجر سیرجان و15طرح کشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به میمنت دهه مبارك فجر در شهرستان سیرجان 15 پروژه کشاورزی شامل گلخانه ، آبیاری تحت فشار، صنایع کشاورزی و دامی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 محمود آبادی مدير جهاد كشاورزي شهرستان سیرجان گفت: در دهه مبارك فجر 3طرح گلخانه هیدروپونیک، 3 واحد مرغداری، یک واحد پرورش ماهی، 5 پروژه آبیاری تحت فشار و 3 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی افتتاح و به بهره برداري مي رسد.

وي گفت: یک طرح گلخانه هیدروپونیک جهت تولید گل رز در سطح 5000 متر مربع با هزینه کرد اعتباری معادل 10 میلیارد ریال و دو گلخانه سبزی و صیفی به مساحت 7000 مترمربع با هزینه کرد اعتباری بیش از شش و نیم میلیارد ریال افتتاح و 16 فرصت شغلی ایجاد می شود.

محمود آبادی از افتتاح سه واحد مرغداری و یک مزرعه پرورش ماهی خبر داد و گفت: با افتتاح این مرغداری ها 30 هزارقطعه به ظرفیت مرغ گوشتی و 30 هزار قطعه به ظرفیت مرغ تخمگذار شهرستان افزوده می شود که 48 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده این طرح ها می باشد.

وی با تاکید بر اجرای آبیاری تحت فشار در شهرستان بیان کرد: در این ایام 5 پروژه آبیاری تحت فشار در سطح 284 هکتار با اعتبار بیش از 42 میلیارد ریال به بهره برداری می رسند که این آبیاری ها شامل آبیاری کم فشار، تیپ و زیر سطحی می باشد.

وی افزود: سه واحد فرآوری پسته جهت درجه بندی، برشته کردن، بسته بندی و خلال مغز با ظرفیت 16500 تن و اعتبار هزینه کرد 81 میلیارد ریال نیز در این ایام آغاز به کار نموده و 127 شغل ایجاد می گردد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار