عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها گفت: تاکنون نگاه به شورای شهر سیاسی بوده اما در حال حاضر باید افراد متخصص مدیریت شهری در شورا حضور یابند.

"قاسم میرزایی‌نیکو" عضو هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتقادات موجود نسبت به ضعف تخصصی اعضای شورای شهر بعد از حادثه پلاسکو گفت: براساس قانون در شهرهای بزرگ برای حضور در شوراٰ لیسانس به عنوان مدرک ملاک قرار می‌گیرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه ادامه داد: همچنین طبق تبصره موجود در این قانون اشخاصی که برای یک دوره در شورا حضور داشته باشند هرچند بی‌سواد یا کم سواد می‌توانند بار دیگر کاندیدا شوند، متاسفانه اشکالات قانونی در این رابطه وجود دارد که باید اقداماتی در زمینه‌ تحصیلات و تخصص‌های اعضای شورای شهرها انجام شود.

وی با تاکید براینکه تاکنون بیشتر به شورای شهر با نگاهی سیاسی برخورد شده است، اظهار داشت: رئیس شوراها به دنبال شهردار و بعد رئیس جمهور شدن هستند اما در حال حاضر همه به این موضوع اساسی پی‌ برده‌اند که باید در شوراها از افراد متخصص مدیریت شهری استفاده کرد.

میرزایی‌نیکو ادامه داد: با دسته‌بندی مشکلات شهری باید بررسی شود که چه متخصصانی برای حضور در شوراها مورد نیاز است و این امر نیاز به یک کار اساسی دارد که بعید می‌دانم طی بررسی لایحه قانون انتخابات شوراها برای این موضوع محورهایی در نظر گرفته شده باشد.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اذعان داشت: البته می‌توان با ارائه پیشنهاداتی در زمان بررسی این لایحه و با توجه به وضعیت موجود شهری به اصلاح قانون فعلی بپردازیم تا بتوان تخصص و تحصیلات را در انتخاب اعضای شورای شهر مد نظر قرار داد. 

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که می‌توان کار اساسی در این زمینه انجام داد و طی مذاکرات با رئیس کمیسیون شوراها قرار شد لایحه انتخابات شوراها را طی زمان باقی مانده مورد بررسی و تصویب قرار دهیم تا به یک رویه اصولی برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار