افزایش 82 درصدی فضای ورزشی آب‌پخش

بخشدار آب‌پخش گفت: در دولت یازدهم، سرانه فضای ورزشی بخش آب‌پخش از ۵۰ سانتی‌متر مربع به ۹۱ سانتی‌متر مربع رسیده است.

افزایش 82 درصدی فضای ورزشی آب‌پخش
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی مردانلو در دیدار با ورزشکاران آب‌پخش اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از بدو استقرار خود تلاش کرد تا در حوزه ورزش و جوانان اقدامات قابلی انجام دهد تا خواسته‌های محقق نشده این حوزه را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: تدوین سند ملی ورزش کشور، تصویب نظامنامه فرهنگی برای ساختاربندی ورزش کشور، تصویب قانون استخدام قهرمانان ورزشی، توسعه ورزش های همگانی از جمله اقدامات دولت بود تا از کمبودهای حوزه ورزش و جوانان کاسته شود و افزایش پاداش‌های قهرمانان نیز توسط دولت یازدهم صورت گرفت تا انگیزه حضور در عرصه ورزشی تقویت شود.

بخشدار آب‌پخش تصریح کرد: در سطح استان بوشهر نیز خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش و جوانان بسیار چشمگیر است و مورد توجه و افکار عمومی و جوانان و مسئولان کشوری قرار گرفته است و به همین خاطر در روزهای اخیر استاندار بوشهر به عنوان استاندار نمونه کشوری در حوزه جوانان انتخاب و از ایشان تجلیل بعمل آمد که خود گویای خدمات انجام شده این حوزه است.

احداث ۸ زمین چمن مصنوعی در آب‌پخش

وی بیان کرد: با احداث زمین چمن مصنوعی در تمامی روستاهای بالای ۵۰۰ نفر استان، چهار زمین چمن مصنوعی شامل روستاهای بخش آبپخش شد که سرانه فضای ورزشی بخش را که از بدو استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی صفر بود به ۷۴ سانتی‌متر مربع رساند.

مردانلو ادامه داد: در همین راستا در حوزه شهرها نیز به ازای هر پنج‌هزار نفر یک زمین چمن مصنوعی احداث شد که با تلاش خوب شهرداری آب‌پخش تعداد چهار زمین چمن مصنوعی در محلات سه گانه شهر احداث شد که سرانه فضای ورزشی شهر را از ۵۵ سانتی متر به ۷۳ سانتی متر ارتقاء داد.

وی افزود: در کل بخش از ابتدای دولت یازدهم تاکنون سرانه فضای ورزشی از ۵۰ سانتی متر به ۹۱ سانتی متر ارتقاء یافت که مورد استقبال چشمگیر جوانان روستایی و شهری قرار گرفته است و در ادامه همین اقدمات، برای احداث زمین والیبال در روستاهای بالای ۵۰۰ نفر تأمین اعتبار خواهد شد.

 تجلیل از ورزشکاران آب‌پخش

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع مسئولیتم در بخش تاکنون سعی کردیم با همکاری شهرداری از تمامی قهرمانان کشوری و استانی بخش در حوزه های گوناگون ورزشی تجلیل کنیم و در جلسات شورای اداری از قهرمانان کاراته و ورزش‌های رزمی، تیم نونهالان بانوان راه یافته به مسابقات والیبال کشوری و دیگر جوانان موفق تجلیل کردیم.

وی گفت: همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی کشوری و استانی بخش در سال گذشته برگزار و از این عزیزان قدردانی شد. امسال نیز در دهه فجر همین همایش برگزار و نخبگان ورزشی بخش تجلیل خواهد شد.

مردانلو اظهار داشت: مسابقات فجر امید در سطح روستاها و شهر با حمایت شهرداری و دهیاری‌ها و همکاری خوب ورزش و جوانان برگزار و تیم‌های قهرمان به مرحله شهرستانی راه یافته‌اند.

رفع مشکلات فضاهای ورزشی

وی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت از پتانسیل‌های خیرین ورزش‌یار بخش برای حمایت از ورزشکاران نخبه نیز استفاده کردیم و خیرین ورزش یار در سال گذشته و امسال بخشی از هزینه اعزام ورزشکاران بخش به مسابقات بین المللی، کشوری و استانی را متقبل شدند که از این عزیزان قدردانی می کنم.

بخشدار آب‌پخش اضافه کرد: دهیاری‌ها و شهرداری هم حمایت خوبی از ورزشکاران کرده‌اند که جای قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: از جمله کمبودهای فضاهای ورزشی شهر آب پخش، نامناسب بودن کفپوش سالن ورزشی و خشک شدن بخشی از فضای چمن طبیعی استادیوم ورزشی بخش بود که با پیگیری های مکرر، هفته پیش مدیرکل ورزش استان به آب‌پخش آمد و با اذعان به این کمبودها قول‌های مساعدی داده شد که بخشی از آنها را جبران کنند و اکنون با هم اندیشی شما ورزشکاران عزیز نتیجه را به وی اعلام خواهیم کرد تا قولشان را عملی کنند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.