شیراز؛

عرضه محصولات کنسرسیوم صادراتی فارس در عمان

محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات میمند و سنگ فارس در سومین نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عمان مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: در غرفه های کنسرسیوم های فارس، انواع گلاب و عرقیات، اسانس و گیاهان دارویی، محصولات سنگ معادن و سنگ فرآوری شده در واحد های سنگ بری، ارائه شده است.

قنبری افزود: با توجه به نزدیکی فارس به خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن بویژه عمان، حضور در بازار این کشور یکی از راهبرد های مهم کنسرسیوم های صادراتی استان فارس است.

وی ادامه داد: علاقمندی زیادی در کشورهای حاشیه خلیج فارس به واردات محصولات گلاب و عرقیات گیاهی و اسانس تولیدی در میمند فارس وجود دارد و عمده بازارهای صادراتی این محصولات در  این کشورها بوده است.

قنبری با اشاره به مرغوبیت و کیفیت بالای سنگ معادن دهبید و وجود بازار مناسب در کشور عمان، خاطر نشان کرد: سنگ فرآوری شده از معادن دهبید بسترهای مناسبی برای صادرات دارد و در این زمینه مذاکراتی توسط اعضای کنسرسیوم برای توسعه صادرات انجام شده است.

او بیان کرد: این نمایشگاه با حضور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی مسولان  کشورمان و مقامات عمانی در شهر مسقط پایتخت عمان با حضور بیش از 100 شرکت ایرانی گشایش یافت و تا هشت بهمن برپا است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد: بر اساس آمارها  تبادل بازرگانی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان از 560 میلیون دلار در سال 2015 به یک میلیارد دلار در پارسال میلادی رسید.

کنسرسیوم های سنگ شمال و گلاب و عرقیات گیاهی شهر میمند شهرستان فیروزآباد فارس در این نمایشگاه حضور دارند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار