فرماندار چادگان گفت: ادارات باید پیشگیری را در اولویت اصلی کارگروه سلامت و امنیت غذایی قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور  در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: پیشگیری اولویت اصلی کارگروه سلامت و امنیت غذایی است و ادارات و دستگاه‎های اجرایی شهرستان باید در راستای سلامت و امنیت غذایی نظارت بیشتری داشته باشند.

فرماندار چادگان افزود: موضوع سلامت جسمی، روانی و روحی افراد جامعه باید همواره از اولویت‎های کاری ادارات و دستگاه‎های مسؤول باشد و نهایت همکاری را با شبکه بهداشت و دامپزشکی داشته باشند تا جامعه‌ای عاری از خطرات بهداشتی داشته باشیم.

غلامعلی حاجی عرب مدیر شبکه بهداشت چادگان در این جلسه به مسائل بهداشتی اشاره کرد و بیان داشت: بازارهای روز که در شهرستان چادگان در هفته و در نقاط مختلف شهرستان برپا است توسط کارشناسان بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مواد غذایی تاریخ گذشته و موادی که بهداشتی نیست عرضه نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ادارات و دستگاه‎های اجرایی شهرستان که سفیران سلامت ندارند، سفیران سلامت به منظور فراگیری آموزش‎های بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری‎ها را به شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی کنند.

حاجی عرب بیان داشت: از شوراهای روستا و دهیاران انتظار می‌رود با مشاهده مرغ‌هایی که تلف می‌شوند هرچه سریع‌تر دکتر همان روستا و یا شهر را در میان بگذارند تا علت بررسی شده و مشکلات بعدی برای مردم فراهم نشود.

مدیر شبکه دامپزشکی چادگان به شیوع آنفولانزا اشاره کرد و بیان داشت: جلسه آموزشی برای نیروهای انتظامی شهرستان چادگان در ستاد فرماندهی برگزار شد تا در  مبارزه و پیشگیری از آنفولانزای مرغی همکاری داشته باشند.

سهراب داودوند با بیان این که جابجایی هر نوع کود مرغی در شهرستان ممنوع شده داس، عنوان کرد: مرغداران با تأخیر جوجه ریزی را انجام دهند و مرغدارانی که در حال پرورش مرغ هستند مرغ‌هایی که به حدنصاب رسیدند با نظارت دامپزشکی شهرستان به کشتارگاه انتقال دهند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.