حدود 270 هزار تن کالا طی ۱۰ماهه نخست سالجاری از گمرک استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل گمرک استان سمنان از صادرات ۲۷۰هزار تن کالا شامل ۵۰ قلم اساسی طی ۱۰ماهه نخست سالجاری از گمرک استان به کشورهای خارجی خبر داد و گفت: این کالاها ۱۲۰میلیون دلار ارزش داشته اند.

علی سعدالدین ضمن بیان اینکه کالاهای صادر شده از استان اقلامی مانند مصالح ساحتمانی، سیمان، کاشی، کولر، آبگرمکن، لوازم خانگی، مصنوعات پلاستیکی و فلزی بوده است افزود: صادرات استان در سال جاری از رشد ۱۸درصدی در ارزش دلاری و کاهش ۲۹درصدی در وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود که این نشان از افزایش ارزش افزوده کالاهای صادر شده و کیفی شدن صادرات دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر افزایش میزان دلاری باید گفت بازار عرضه کالاهای استان سمنان نیز در سال جاری از ۲۰مقصد به ۳۴ کشور افزایش یافته که این رشد ۲۰درصدی به دلیل تنوع محصولات و افزایش تقاضا برای کالاهای تولید شده در داخل استان حتی در کشور تانزانیا است که برای نخستین بار محصولات استان به این کشور آفریقایی طی سال جاری صادر شد.

سعدالدین با بیان اینکه واردات استان در ۱۰ماهه سالجاری ۳۶میلیون دلار بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه تراز واردات به صادرات در استان از شرایط خوبی به نسبت دیگر استان های کشور برخوردار است و این امر نشان می دهد گمرک استان از پویایی نسبتا بالایی برخوردار است.

وی درآمد گمرک استان سمنان از واردات و ترخیض کالاها را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: آمارها نشان می دهند که به دلیل افزایش تعرفه های معافیت گمرکی برای حمایت از تولید داخلی، درآمد گمرک استان با کاهش روبرو شده است که البته از این نظر خوشحال هستیم چرا که این امر به رونق تولید در استان کمک می کند.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار