شورای علمی دانشنامه فرهنگی پژوهشی حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی در محل حوزه هنری استان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نخستین جلسه شورای علمی دانشنامه فرهنگی پژوهشی حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی با حضور اساتید دانشگاه و پژوهشگران استان نظیر علی اصغرعزیزپور، ابراهیم اقبالی، حمید صبری، نصرت‌الله نجفی، رسول ابراهیمی، علی دانشور، رضا خلیلی، روح الله رشیدی و حسن میلانی رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی در این جلسه گفت: تدوین دانشنامه علمی فرهنگی پژوهشی در مراکز حوزه‌های هنری برخی استان‌ها انجام شده و حوزه هنری استان نیز درصدد تدوین دانشنامه علمی فرهنگی پژوهشی برآمده است.
حسن میلانی بافت قومی و مذهبی، جایگاه علمی و فرهنگی و پیشینه غنی تاریخی استان آذربایجان شرقی ضرورت و هدف از تدوین دانشنامه فرهنگی پژوهشی استان عنوان کرد.
وی افزود: دانشنامه فرهنگی پژوهشی آذربایجان شرقی در جهت حفظ، احیا و شناساندن فرهنگ غنی و فرهنگ کهن آذربایجان و مجموعه‌ای جامع برای شناخت و معرفی پیشینه مذهبی، فرهنگی، هنری و طبیعی استان، به همراه معرفی مشاهیر می باشد.
ابراهیم اقبالی استاد دانشگاه تبریز در ادامه این جلسه گفت: تعیین حیطه کاری، محدوده و حوزه های معین باید در اولویت شورای علمی دانشنامه باشد.
اقبالی ادامه داد: همچنین باید سطح دانشنامه و الگوی دانشنامه را تعیین نماییم چرا که اینها مسیر درستی در پیش چشم می گذارد.
نصرت‌الله نجفی، تاریخ پژوه نیز گفت: در تدوین دانشنامه فرهنگی پژوهشی استان جسته و گریخته کارهای صورت گرفته است و باید آنها را منسجم کنیم.
وی اضافه کرد: تاریخ آذربایجان، باستان‌شناسی آذربایجان و فرهنگ آذربایجان از جمله اقدامات پژوهشی است که انجام یافته است و باید حالتی منسجم به خود گیرد.
حمید صبری، استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار نیز در ادامه گفت: مدخل نویسی تخصص می خواهد و کار باید به اهل فن و متخصص سپرده شود.
وی اظهار داشت: روند دانشنامه نویسی متفاوت است و تعریف خاص خودش را دارد و برای عناوین مختلف و مدخل های متعدد، تخصصهای متفاوت نیاز است و همچنین باید مخاطب سنجی خاصی هم صورت گیرد.
در ادامه این جلسه روح الله رشیدی، پژوهشگر و روزنامه نگار نیز گفت: اکثر کارهایی که در ای زمینه صورت گرفته ناتمام مانده است و نیاز به فاز بندی می باشد.
رشیدی با بیان اینکه این قبیل کارها در طی زمان محقق می شود، افزود: موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می تواند در اولویت باشد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار