مشهد؛

دستگیری شکارچیان سه رأس قوچ و میش وحشی در خواف

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: شکارچیان سه راس قوچ و میش وحشی در این شهرستان دستگیر شدند.

دستگیری شکارچیان سه رأس قوچ و میش وحشی در خوافبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس طاهریان افزود :عوامل اصلی شکار و اتلاف سه راس قوچ و میش وحشی در ارتفاعات باغک معدن سنگان با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست و پرسنل پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان خواف دستگیر شدند .

او ادامه داد: یک فرد دلسوز محیط زیست با شنیدن صدای شلیک چند تیر در ارتفاعات معدن سنگان خواف بلافاصله موضوع را به مامورین یگان محیط زیست اطلاع می دهد و ماموران در طول مسیر عزیمت به محل با توجه به اشراف به منطقه و از آنجا که صدای تیراندازی ازداخل محدوده معدنی مجتمع سنگ آهن شنیده شده بود با پیش بینی تدابیر لازم و ردیابی مسیر خودروی متخلفان ، آن را در کارگاه یکی از پیمانکاران مجتمع شناسایی کردند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف افزود : مراتب به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خواف منتقل و پس از بررسی اولیه و مشاهده آثار خون روی روکش صندلی عقب خودرو، آن را توقیف و لاشه یک راس قوچ وحشی در داخل ساختمان کشف شد.
او ضمن اشاره باینکه لاشه مکشوفه متعلق به یک راس قوچ وحشی دو ساله بود گفت: یک عدد پوکه کالیبر 12 چهارپاره نیز درمحل کشف شد.

طاهریان همچنین افزود : با توجه به اینکه تقریبا افراد متخلف شناسایی شده اند پرونده به مقام قضایی ارجاع و دادستان خواف برای دستگیری متهمان، پرونده را در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان خواف قرار داد که خوشبختانه به جز یک نفر سایر افراد دستگیر و در بازجویی صورت گرفته در دادسرا عوامل اصلی تخلف به جرم خود اعتراف نموده و پس از تفهیم اتهام روانه بازداشتگاه شدند .

طاهریان در پایان گفت:متخلفین دستگیر شده بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست 300 میلیون ریال به حساب خزانه واریز کردند.
انتهای پیام// ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار