یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های فریمان و خلیل آباد حین گشت و کنترل مناطق آزاد در این شهرستانها 5 شکارچی غیر مجاز را دستگیر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن اکبری نژاد سرپرست حفاظت محیط زیست فریمان گفت: سه نفر شکارچی غیر مجاز با توجه به سرمای روزهای گذشته و بارش برف با استفاده از ردزنی محل اختفای خرگوش و پیدا کردن محل استراحت این گونه و با ضربات چماق اقدام به صید خورگوش میکردند.

وی افزود: پس از بازرسی از متخلفان، لاشه یه سر خرگوش کشف و ضبط شد و در اجرای ماده 14 قانون شکاروصید صورتمجلس تخلف تنظیم شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست فریمان گفت: عمل ارتکابی افراد دستگیر شده درخصوص شکار غیر مجاز پستانداران وحشی به استناد بند الف ماده 10 قانون شکاروصید مصوب سال 1346 و اصلاحات بعدی و ناظر به مواد 680 قانون مجارات اسلامی جرم و مستوجب مجازات است.

وی ضمن اشاره به پرداخت مبلغ 3 میلیون ریال ضرر و زیان وارده بابت شکار غیر مجاز یک سر خرگوش و تشکیل پرونده ، گفت: متهمان جهت رسیدگی به تخلف ارتکابی به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمد مظلوم پناه رئیس حفاظت محیط زیست خلیل آباد هم با بیان اینکه 2شکارچی متخلف در این شهرستان مبادرت به شکاروصیدپرندگان وحشی می کرده اند گفت:ماموران اجرایی محیط زیست در کمتر از یک ساعت و قبل از اینکه متخلفان موفق به شکار بیشترگونه های حیات وحش شوند آنان را دستگیر کردند.

وی افزود:از متخلفان یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و تعدادی فشنگ مربوطه ولاشه یک قطعه باقرقره کشف و در این زمین صورتجلسه ای تنظیم شد.

رئیس محیط زیست خلیل آباد با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به موقع توسط دوستداران محیط زیست و حیات وحش ، مامورین این اداره را در حفظ و حراست ازذخایرژنتیکی شهرستان یاری می کند، نقش پرندگان رادرازبین بردن آفات کشاورزی بسیارمهم دانست وافزود:کاهش جمعیت این مخلوقات زیبای خداوندی باعث می شودکشاورزان ماازطریق استفاده ازسموم جهت ازبین بردن آفات مبارزه کنند واستفاده بیش ازحدسموم باعث انواع امراض وسرطان ها می شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.