مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از ورود 100 دستگاه مینی‌بوس و 233 دستگاه اتوبوس یورو 4 با اعتبارات شهرداری تا اوایل سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر نیشابوری گفت: در حال حاضر قرارداد و ثبت سفارش 100 دستگاه مینی‌بوس دو درب و 233 دستگاه اتوبوس برای استفاده در حمل و نقل عمومی مشهد انجام شده است.

وی افزود: فاز اول مینی‌بوس‌های دو درب جدید پیشرو دیزل تا اواخر اسفند ماه به شهر مشهد وارد می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: هر دستگاه از این مینی‌بوس‌ها بدون احتساب ارزش افزوده 145 میلیون تومان است.

نیشابوری با اشاره به خرید اتوبوس‌های اسکانیا گفت: همچنین قرارداد خرید 100 دستگاه اتوبوس اسکانیا با استاندارد یورو 4 منعقد شده و در کنار آن 133 دستگاه اتوبوس دیگر از طریق کارگزاری بانک شهر نیز برای مشهد خریداری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهدافزود: هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس اسکانیا با استاندارد یورو 4 بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده 482 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها تا ابتدای سال آینده وارد حمل و نقل عمومی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در خصوص کمک‌های دولتی برای خرید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید گفت: اعتبار خرید این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها از سوی شهرداری تامین می‌شود اما دولت در این بخش به شهرداری اعتبارات ناچیزی اختصاص می‌دهد.

نیشابوری از عقد دو قرارداد جدید برای خرید اتوبوس‌های پایه گازسوز خبر داد و در این خصوص افزود: در قراردادهایی جداگانه 200 دستگاه اتوبوس پایه‌گازسوز با شرکت عقاب افشان و 200 دستگاه اتوبوس دیگر با شرکت ایران خودرو دیزل منعقد شده است.

وی گفت: دولت در خرید اتوبوس‌های پایه‌گاز سوز اسکانیا از محل صرفه‌جویی سوخت اعتباراتی را اختصاص خواهد داد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: با خرید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید که همگی آن تا سال آینده به چرخه حمل و نقل عمومی وارد خواهد شد، انقلاب بزرگی در این حوزه در مشهد ایجاد می‌شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.