تامین هزینه‌های اتوبوسرانی بر عهده دولت، شهرداری و مردم است اما دولت در این زمینه به وظایف خود عمل نکرده است و هزینه‌های به جای مانده را مردم و شهرداری پرداخت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمود عامری فرد رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی مشهدگفت : یکی از مهم‌ترین وظایف دولت کمک به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شهری است.
وی افزود: در خط یک قطار شهری در حال حاضر با کمبود واگن مواجه هستیم و در این باره نیز مذاکراتی صورت گرفته است که انتظار داریم دولت با در اختیار داشتن وظایفی این مشکلات را برطرف کند.
عامری‌فرد با بیان اینکه در زمینه خطوط قطار شهری شاهد بی مهری‌هایی از سوی دوستانمان در دولت بوده‌ایم، گفت: شهر مشهد به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای زیارتی جهان اسلام شناخته می‌شود اما در برخی موارد هیچ کمکی به رشد و توسعه آن دیده نمی‌شود.
وی در رابطه با تصمیمات دولت برای واریز درآمد‌های شهرداری به خزانه کشور افزود : این اتفاق در نتیجه عمل نکردن به قانونی بوده که در سال 65 به تصویب رسیده است و ما در این باره نگران سال آینده هستیم زیرا اگر این اتفاق صورت پذیرد ما در سال آینده برای اداره شهر با مشکل مواجه خواهیم شد.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی مشهدگفت : در اتوبوسرانی انتظار داریم تا دولت به تعهدات خود به خوبی عمل کند؛ تامین هزینه‌های اتوبوسرانی بر عهده دولت، شهرداری و مردم است اما دولت در این زمینه به وظایف خود عمل نکرده است و هزینه‌های به جامانده را مردم و شهرداری پرداخت می‌کنند.
عامری‌فرد افزود:  برخی از اتوبوس‌های شهر عمر مفید خود را گذرانده‌اند و در تامین اتوبوس جدید نیز دولت به وظایف خود عمل نکرده است ولی اعضای شورای شهر در این باره مساعدت داشته‌اند تا بتوانیم ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی کنیم.
انتهای پیام// ز.ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.