آمار بازدیدکنندگان از مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه فردوسی در آبان ماه95 نسبت به مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: استقبال گردشگران از مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه فردوسی و هارونیه نسبت به سال گذشته افزایش داشته یافته است.

احسان زهره وندی افزود: آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی دومین جاذبه گردشگری و فرهنگی خراسان رضوی بعد از حرم مطهر رضوی است و سالیانه هزاران نفر از این مجموعه فرهنگی بازدید می کنند.

وی گفت:در تلاش هستیم استانداردهای لازم در بخش محتوا، ساختمان موزه و فضاهای تعاملی و ارتباط همزمان با گردشگران را در مجموعه آرامگاه فردوسی و هارونیه ایجاد کنیم.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس تصریح کرد: در حال برنامه ریزی برای افزایش گردشگران و جذب آن ها در پایگاه میراث فرهنگی توس هستیم و جلساتی در این زمینه با سازمان اتوبوسرانی، انجمن راهنمایان گردشگری، اساتید مطرح گردشگری خراسان و همچنین پژوهشکده گردشگری برگزار شده است.

احسان زهره وندی افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی نام آشنایی برای همه گردشگران داخلی و خارجی است و شاهنامه فردوسی بزرگترین شاهکار ادبی جهان است که باید از این پتانسیل به خوبی استفاده کرد.

وی گفت:بخش خصوصی،انجمن ها و سازمان های مردم نهاد در این زمینه می توانند مشارکت کنند و ما از برگزاری برنامه های فرهنگی،گردشگری و نشست های مشترک و چند جانبه با موضوع گردشگری،ادبیات،شعر،هنر و صنایع دستی،شاهنامه و فردوسی حمایت می کنیم.

مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه فردوسی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 17 پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.