رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور از آغاز عملیات ساخت بیمارستان میلاد اصفهان در سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی استانداری اصفهان  به نقل از سید تقی نوربخش اعلام کرد: زمین برای ساخت این بیمارستان خریداری شده و اخذ مجوزهای لازم برای تامین بودجه احداث آن در حال پیگیری است.
وی که در جلسه مشترک با مسئولان اجرایی استان و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، افزود: احداث این بیمارستان اقدامی مهم و موثری برای رفع بخشی از مشکل های درمانی استان اصفهان است.
نوربخش با بیان اینکه بیمارستان شریعتی اصفهان، قدیمی است گفت: احداث بیمارستانِ جایگزین، یکی از مطالبه های 20 ساله مردم اصفهان بود که از یک سال قبل اقدام های جدی برای احداث بیمارستان میلاد به عنوان بیمارستان جایگزین بیمارستان شریعتی اصفهان انجام شد.
 زمین در نظر گرفته شده برای بیمارستان میلاد با مساحت بالغ بر 32 هزار متر مربع با ارزش 24 میلیارد و 480 میلیون تومان در محدوده شهرک شهید کشوری در جنوب شرقی اصفهان قرار دارد.
این بیمارستان یکهزار تخت خواب ظرفیت خواهد داشت و تجهیز و بهره برداری از آن، بخشی از کمبود تخت های بیمارستانی و فضای درمانی این استان را جبران می کند.
نوربخش درباره ساخت هتل هما در اصفهان نیز توضیح داد: سال های گذشته، زمینی تحویل مجموعه هما و این مجموعه به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد و باید پیگیری هایی در این زمینه صورت می گرفت.
وی اضافه کرد: باتوجه به ظرفیت های گردشگری شهر اصفهان، ساخت هتل در اصفهان در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت که بهره برداری از آن می تواند به افزایش درآمد ملی کمک کند.
رئیس سازمان تامین اجتماعی، افزود: پس از توفیق دولت در برجام توسعه خوبی در بخش گردشگری صورت گرفت و به نسبت سه سال قبل میزان ورود گردشگران هفت برابر افزایش یافت.
وی تصریح کرد: با کمک استاندار اصفهان، اقدام های حقوقی برای واگذاری زمین (هتل هما) انجام شد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور همچنین به آمار افراد زیر پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور و حدود 5.2 میلیون نفر از مستمری بگیران، زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و در استان اصفهان 3.2 میلیون نفر یعنی 65 درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.
نوربخش هزینه های ماهانه سازمان تامین اجتماعی را بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان در برخی از ماه های سال مانند اسفند به بیش از هفت هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه این سازمان ماهانه حدود سه هزار و 400 میلیارد تومان برابر عدد یارانه ها، مستمری پرداخت می کند، گفت: در این سازمان ماهانه حدود یکهزار و 400 میلیارد تومان هزینه درمان پرداخت می شود.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار بر همکاری و همدلی مدیران استان با سازمان تامین اجتماعی برای پیشبرد هرچه سریعتر برنامه ها تاکید کرد.
رسول زرگر پور افزود: استان اصفهان با حدود 9 هزار واحد صنعتی یکی از استان هایی است که تامین اجتماعی در آن پررنگ و مشهود است.
زرگرپور با اشاره به اقدام های انجام شده در استان اصفهان مبنی بر تهاتر و صدور مجوز برای احداث هتل هما و بیمارستان میلاد گفت: هم اکنون شاهد حمایت های شهرداری و شورای اسلامی اصفهان و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان هستیم بگونه ای که بسیاری از پرونده های مورد اختلافی دستگاه های اجرایی در دولت تدبیر و امید به توافق و همکاری انجامید.
در این جلسه که تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و برخی از نمایندگان تشکل های کارگری استان، نیز حضور داشتند درباره آخرین وضعیت احداث بیمارستان میلاد، هتل هما و بیمه های درمانی کارگران بحث و تبادل نظر و تصمیم های لازم اتخاذ شد.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.