فرماندار تربت جام گفت: عناصر هویت ساز فرهنگی و معنوی در شهرستان باید روز آمد و بالنده باشد و افتخار رشد آن بر عهده هنرمندان است.

عناصر هویت ساز فرهنگی باید به روز و بالنده باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی رستمی  شب گذشته در اختتامیه سیزدهمین جشنواره موسیقی مقامی و بازیهای آئینی تربت جام که در سالن تربیت برگزارشد ، اظهار کرد: میراث فرهنگی این شهرستان که از گذشته گان به ارث رسیده قابلیت ها و سرمایه های دارد که با همه مشکلات هنوز هنر منطقه به فراموشی سپرده نشده است.

وی افزود: هنرمندان در کنار کشف و حفظ میراث گذشته گان می بایست به تولید و خلق  آثار و هنرهای جدید در این دیار هنر دوست باشند تا این میراث برای آیندگان بماند.

فرماندار تربت جام بیان کرد : وضع هنر در شهرستان خوشی نیست و بابت مشکل های نبود سالن و مجتمع فرهنگی برای نشست، گفتگو هنرمندان و اجرای این هنرها بومی و آئینی بابت نامهربانی ها، بداخلاقی ها و مشکلاتی که بر سر راه است از همه عذر خواهی می کنم.

رستمی با اشاره به عدم معرفی چهره های و آثار شاخص جدید در همه عرصه ها تاکید کرد: خلا جدی در تولید آثار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی داریم و در سایر حوزه ها نیز این چنین است و هنرمندان نگذارند در حوزه هنری دچار این مصیبت باشیم.

انتهای پیام//م.ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.