سیزدهمین جشنواره موسیقی مقامی و بازیهای آئینی در تربت جام برگزیدگان خود را در بخش های مختلف اعلام کرد.

پایان جشنواره موسیقی مقامی و بازیهای آئینی در تربت جامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام در گفتگو با خبرنگار ما  گفت: این جشنواره دو روزه در بخشهای بازیهای آئینی، نوازندگی و موسیقی مقامی در سالن مجتمع فرهنگی و هنری ولایت تربت جام برگزار شد.

نعمت الله فیاض با اشاره به قدمت بازیهای آئینی تربت جام گفت: بازیهای آئینی و موسیقی مقامی خطه تربت جام قدمتی به طول تاریخ دارد و قرن هاست مردم فرهنگ دوست منطقه این بازیها را از بطن زندگی خود خلق کرده اند.

وی تصریح کرد: هرکدام از حرکات بازیهای آئینی معنای مهمی در خود نهفته دارد که مسئولان فرهنگی وظیفه دارند برای حفظ، تقویت و انتقال این هنر اصیل به نسل های بعدی تلاش کند.

او گفت: سیزدهمین جشنواره موسیقی مقامی و بازیهای آئینی با رقابت 7 گروه در بخش بازیهای آئینی و 10 گروه در بخش موسیقی مقامی و همچنین ۷۰ تک نواز و تک خوان برگزار شد.

در ادامه به نمایندگی از هئیت داوران شهرستان تربت جام شهرام فرهادی نیا  نتایج نهایی این جشنواره را به ترتیب ذیل و مقام ها اعلام کرد.

در بخش خردسالان نفرات برتر:باران احمدی,محمد پارسا انصاری پور,محمد امین امینی,محمدطاها زمانی ,مازیاربرنا,مبین درپور و محمد بیدا پور عناوین برتر را کسب کردند.

دربخش تک نواز برتر نوجوان کوثر حیاتی,نازنین تنها ونگین احمدجامی مقام اول تا سوم این بخش را کسب کردند.

در بخش تک نوازان برتر بانوان: مرجان چنداول, یاسمین تنها و ثمین آسایی  به ترتیب مقام اول تا سوم  را کسب کردند.

در بخش بخش جوان تک نوازی همایون حامدی ,مصطفی تیموری و محمد غفوری مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش تک نوازی بزرگسال  دوتار محمد سلیمانی ,حسن علی بیگی و سراج حبیبی مقام اول تا سوم را کسب کردند.

و در بخش تکخوان برتر جشمواره آقای عبدالرحمان باطوری مقام اول را کسب نمود.

و در بخش تک خوانی بزرگسال امین امینی ,امین برناو صفر بکران مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

هئیت داوران همچنین گروه ویژه داوران که مورد تقدیر این هئیت قرا گرفت را گروه موسیقی بانوان مقام به سرپرستی عزیز تنها انتخاب نمودند و همچنین پدیده این جشنواره محمد حسن زاده تکخوان و تکنواز برتر انتخاب شد.

در ادامه شهرام فرهادی نیا گروهای برگزیده بازیهایی آئینی را گروه یاران شیخ جام,پیام عرفان جام و یاقوت جام اعلام نمودند.

و در بخش اصلی جشنواره گروهای برگزیده موسیقی مقامی را گروه فردای جام به سرپرستی حسینعلی مردانشاهی اول وگروه سرو خراسان به سرپرستی عزیز تنها مقام دوم و گروه پنجه نوازان جام به سرپرستی یاسر رحیمی مقام سوم را بدست آوردند.

انتهای پیام//س.ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.