اصفهان؛

معرفی تردمیل دوچرخه برقی برای نخستین بار در ایران

تردمیل دوچرخه‌برقی، نسل جدید پاکروها تنها یک ماه بعد از معرفی خود در عرصه بین المللی، در سه‌شنبه‌های بدون خودروی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان و برای نخستین بار در ایران، معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، تردمیل دوچرخه‌برقی، نسل جدید پاکروها که به تازگی به مرحله تولید  رسیده، در سه‌شنبه‌های بدون خودروی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان معرفی شد.
در این برنامه که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، تردمیل- دوچرخه برقی به مردم شهر اصفهان معرفی شد تا در آینده نزدیک، جای خود را در بین پاکروهای نصف‌جهان، برای نخستین بار در ایران باز کند.
با برگزاری طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو از شهر اصفهان و گسترش آن به جای جای کشور، در حال حاضر میل مردمی به استفاده از پاکروها به عنوان وسیله مناسبی برای حمل و نقل پاک، مورد توجه قرار گرفته و این موضوع باعث گرایش بیشتر مردم به وسایل جدیدی نظیر تردمیل دوچرخه شده است.
نکته جالب اینکه، این وسیله حمل و نقل پاک، به فاصله یک ماه از رونمایی خود در کشور هلند که آذر امسال صورت گرفت و توزیع آن در سه کشور ایالات متحده، مکزیک و منطقه کارائیب، به کشور ایران و شهر اصفهان رسیده است.
گسترش سیستم‌های جدید پاکرو در شهر اصفهان
علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از این پاکروی جدید در شهر اصفهان اظهار داشت: در ادامه سیاست گسترش سیستم‌های جدید پاکروها در شهر اصفهان، مدیریت شهری نسل جدیدی از پاکروها را به شهروندان اصفهانی معرفی می‌کند که این اتفاق با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این وسیله در سه‌شنبه‌های بدون خودرو عرضه شد که مدلی از دوچرخه‌ها به شمار می‌رود اما هیچ پدالی ندارد و بدون شک زمینه افزایش توجه مردم به توسعه حمل و نقل پاک را فراهم می‌کند.
محمد پورابوطالب، مدیر پروژه توسعه حمل و نقل پاک اصفهان نیز درباره رونمایی از این پاکروی جدید در سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: این وسیله نقلیه، وسیله‌ای جدید است که مردم به راحتی با آن ورزش می‌کنند و می‌توان فعالیت روزمره را با آن انجام داد.
وی افزود: نکته مهم اینکه این وسیله نقلیه هیچ‌گونه آلایندگی را به دنبال ندارد و ما اصفهانی‌ها با این وسیله به خوبی می‌توانیم هوای اصفهان را داشته باشیم.
گفتنی است، این تردمیل دوچرخه توسط یک شرکت هلندی برای اولین‌بار با ترکیب تردمیل و دوچرخه ایجاد شده و وسیله‌ای شگفت‌انگیز را تولید کرده است.
در دوچرخه جدید هیچ خبری از رکاب و زین نیست و دوچرخه‌سوار باید سوار بر تردمیل با سرعت معمولی قدم بزند و با کمک موتور الکتریکی با حداکثر سرعت 27 کیلومتر در ساعت حرکت کند.
ظرفیت‌های جدید اجرای طرح‌های خلاقانه در حوزه حمل و نقل پاک
سعید ساکت، مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان هم با اشاره به اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو و تأثیر آن در معرفی نسل جدید پاکروها اظهار داشت: در حال حاضر سه‌شنبه‌های بدون خودرو بستری فراهم کرده تا فرصت مناسب برای اقشار مختلف فراهم شود و ظرفیت‌های لازم برای معرفی نسل جدید پاکروها از سوی بخش خصوصی مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان حمایت جدی از فعالیت‌های خلاقانه و رویدادهای کارآفرینی را مد نظر خود قرار داده، تصریح کرد: امروز بستر مناسبی برای اکران رویدادهای کارآفرینانه و خلاقانه در حوزه حمل و نقل پاک فراهم شده و اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو، این ظرفیت‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.
به گفته مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، در حال حاضر اراده مدیریت شهری، بر حمایت از طرح‌های خلاقانه در حوزه حمل و نقل پاک و ارائه نسل‌های جدید پاکرو در نصف‌جهان است.
دوچرخه-تردمیل جدید طوری طراحی شده که کاربر تنها با ایستادن روی تردمیل و راه رفتن آرام روی آن بخشی از انرژی مورد نیاز جهت حرکت دوچرخه را تأمین کند.
به گزارش دیلی میل، سخنگوی شرکت سازنده دوچرخه-تردمیل Lopifit در مورد ویژگی‌های طراحی این وسیله نقلیه نوین عنوان کرد: این دوچرخه ترکیبی از اسکوتر، دوچرخه برقی و تردمیل است که ایده اصلی آن زمانی به ذهن طراح رسید که با تردمیل مشغول ورزش بود.
دوچرخه جدید این قابلیت را در اختیار کاربران می‌گذارد تا با نیروی لازم برای قدم‌زدن آهسته بتوانند با سرعت دوچرخه‌سواری حرکت کنند.
این دوچرخه قادر است تا با یک بار شارژ بین 50 تا 80 کیلومتر را بپیماید .




انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی مجبی
۱۶:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام
من تولید کننده دوچرخه برقی تردمیلی هستم در اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
افشاری
۲۱:۳۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
با سلام، آوردن این دوچرخه ی متحرک تحولی در امر کاهش آلودگی، جلوگیری از بالا رفتن میان گین وزنی در بین مردم و تشویق عدم استفاده از خود رهای شخصی و هزاران فایده ی دیگر بدنبال خواهد داشت. لطفا تولید انبوه را جدی بگیرید. مردم بخصوص بانوان استقبال زیادی خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سلام عليكم
ي شماره ي آدرسي يا حداقل بگيند كارخونش كدوم كشوره كه خودمون بريم يدونشو بخريم و بياريم سوار بشيم
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
ای بابا حداقل یه شماره تلفنی آدرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
سلام. یه شماره تلفن حداقل زیرش مینوشتید..‌ یا کارخونش کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود توسلی
۱۲:۰۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
سلام با تشکر از توضیحات کاملتون اما از کجا و به چه قیمتی میشه خرید؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۷:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام اگ میشه قیمت رو بگین و از کجا میشه خریداری کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۷:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام اگ میشه قیمت رو بگین و از کجا میشه خریداری کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ستاره رفیع زاده
۲۰:۲۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
با سلام .ممنون از توضیحاتتون...اما از کجا میشه ازین دوچرخه ها تهیه کرد و قیمت?
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
لطفا قیمت دوچرخه را اعلام
کنید
آخرین اخبار