ساماندهی پشت گذرهای جنوبی مسجد امام اصفهان که شامل عملیات کف‌برداری و حمل خاک، زیرسازی، کف فرش و ساماندهی تأسیسات این ناحیه بود، به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان  اظهار کرد: ساماندهی پشت گذرهای جنوبی مسجد امام اصفهان که شامل عملیات کف‌برداری و حمل خاک، زیرسازی، کف فرش و ساماندهی تأسیسات این ناحیه بود توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری به پایان رسید.

ناصر طاهری افزود: انجام مطالعات و گمانه‌زنی این قسمت توسط باستان‌شناسان اداره میراث فرهنگی صورت گرفت و پس از تهیه طرح و بررسی آن در شورای فنی میراث فرهنگی عملیات کف‌برداری و رسیدن به کف اصلی به میزان یک و نیم متر انجام شد و مابقی عملیات ساماندهی بر اساس کف اصلی و قدیمی با شیب مناسبی انجام گرفت.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان تأکید کرد: این عملیات که با نظارت ناظران و باستان شناسان میراث فرهنگی اصفهان انجام گرفت به خاطر برداشتن خاک و رسیدن به کف اصلی به میزان قابل توجهی از نم‌زدگی و آسیب‌های ناشی از آن به این بنای ارزشمند می‌کاهد. 




انتهای پیام/م



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار