سوز سرمای زمستانی در دهمین شب از اجرای نمایش‌های جشنواره تئاتر فجر، نتوانست مانع استقبال گرم تماشاگران شود.

رکوردشکنی استقبال تماشاگران در ایرانشهر/ روزهای پر رفت و آمد مرادخانی در جشنواره
به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دهمین شب از سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در سرمای استخوان‌سوز بهمن ماه، با گرمای بی‌شائبه مردم و استقبال خوب علاقه‌مندان به حوزه هنرهای نمایشی مواجه شد.

شب گذشته بر خلاف سرمایی که بر تهران حاکم بود، سالن‌های نمایشی بخصوص دو سالن استاد سمندریان در تالار ایرانشهر و تالار وحدت با استقبال گرم تماشاگران روبرو بودند.

تالار وحدت در اولین اجرای نمایشی خود با عنوان «در اعماق» کاری از کشور گرجستان، کار خود را آغاز کرد و با وجود هوای سرد، در پارکینگ این مجموعه اجرای نمایش محیطی «کوری» با استقبال خوب علاقه‌مندان به حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی مواجه شد.

گفتنی است؛ تالار ایرانشهر که پیش از این توانسته بود عنوان پرفروش‌ترین سالن را از آن خود کند، در دهمین روز از جشنواره تئاتر فجر، در کنار دیگر سالن‌های نمایشی پر رفت و آمدترین اجرای نمایشی را پشت سر گذاشت.

سالن استاد سمندریان با نمایش «از زیر زمین تا پشت بام» به کارگردانی افسانه ماهیان توانست در دو نوبت 18 و 20:45 شلوغ ترین سالن اجرا محسوب شود. با وجود جمعیت زیاد حاضر در سالن و ورود به موقع تماشاگران به محل اجرای نمایش، چند نفری به دلیل ازدحام جمعیت پشت درب‌های بسته ماندند و در نوبت دوم این اجرا در ساعت 21 به تماشای نمایش «از زیر زمین تا پشت بام» نشستند.

همچنین حسین پاکدل هم با نمایش «کابوس حضرت اشرف»، میزبان تماشاگران در سالن دکتر ناظرزاده بود. خوشبختانه شب گذشته تالار هنر نیز از استقبال خوب تماشاگران بی نصیب نماند و عباس کریمی با نمایش «هزار سال و یک روز» به موضوع شهادت امام رضا (ع) پرداخت.
 
حضور پررنگ مدیران و مسئولان فرهنگی هنری

این روزها حضوری پر رنگ از هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر را شاهد بودیم. حضوری که اصالت و ریشه این بازیگران و یا کارگردانان است. ولیکن در کنار این هنرمندان، در این مدت سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری، مهدی شفیعی و فاطمه ذوالقدربه تماشای آثار راه یافته به سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر نشستند. شب گذشته مرتضی باقرنژاد به همراه علی مرادخانی در سالن حافظ نظاره گر نمايش (آكواريوم كانگورو) بودند، همچنین مرادخانی در تالار وحدت نیز به تماشای نمایش کوری نشست.

هرچه به روزهای پایانی جشنواره نزدیک تر می‌شویم، اجراهای نمایشی پرقدرت‌تر و نوید سالی خوب را برای هنر نمایشی در داخل و یا خارج کشور می دهد.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.